Karácsonykor is egészségesen | Egészséges életmód

Karácsonykor is egészségesen

Karácsonyi étkezésAz egyik legnagyobb kihívás karácsonykor kitartani egy egészséges és ésszerű diétánál. Ne adjuk fel mindjárt az elején, mert van megoldás! Kis odafigyelést igényel, de viszonylag könnyen megoldható.

Ezzel elkerülhető sok kellemetlen “ünnepi mellék hatás”.

Ne együk túl magunkat

Ezt könnyebb mondani, mint betartani. Több jó megoldás is létezik erre. Aki nagyon erős lelkileg, annak biztosan be fog válni az, ha egyszerűen azt mondja: “Köszönöm, nem kérek.”. A többségünknél ez nem működik. Nekünk maradnak más praktikák. Együnk sokat olyanból, amiből nyugodt lélekkel ehetünk sokat. Ilyenek a zöldségek és a gyümölcsök. Ha már minden ilyesmi elfogyott, akkor jó megoldás lehet a leves. Így lével fogunk megtelni és nem süteménnyel.

Jó ötlet az is, ha a nagy étkezés előtt eszünk valamennyit. Nem kell jól lakni, de ne legyünk farkas éhesek mire elérkezik a közös étkezés ideje. Természetesen ilyenkor valami olyasmit együnk, ami laktat, de azért egészséges. Például alacsony szénhidrát tartalmú pékárú, zöldség, gyümölcs. Ezek mind jó megoldást kínálnak.

Készítsünk egészséges ételeket

Ez is fontos és viszonylag könnyen megoldható. Tudatosan olyan ételeket készítsünk, ami laktat, de kevés a kalória tartalma. Fehérje lehet benne sok, a szénhidráttal és a zsírral viszont takarékoskodjunk. Legyen sok-sok zöldség a terítéken.A legjobban pedig a süteményeknél lehet “nyerni”. Olyan édességeket készítsünk, ami nem tartalmaz cukrot. Édesíthetünk például mazsolával. A süteményhez jól illik és finom édes ízt ad neki. Jó megoldás lehet, ha cukor helyett mézet használunk. Figyeljünk a lisztekre is. Lehetőleg ne a hagyományos fehér liszteket használjuk. Inkább a teljes kiőrlésű változatokat részesítsük előnyben.

Esetleg készíthetünk nyers tortákat is (bár ezt sokak nem szeretik).

Ha vendégségbe megyünk…

Sokszor megesik, hogy nem otthon eszünk az ünnepek alatt, hanem valamilyen rokonnál, barátnál, aki esetleg nem figyel arra, hogy mit eszik. Nincs gond. Idén ajánljuk fel, hogy mi visszük a süteményt és járjunk el a fent említetteknek megfelelően. Még akkor is jól járunk, ha nem csak a mi süteményünk lesz az asztalon. Illedelmesen megkóstolunk egy fél szeletet, aztán esszük a sajátunkat.Ahogy említettem, jó megoldás lehet, ha eszünk valamit mielőtt elindulunk. Így nem leszünk annyira éhesek és kevesebbet fogunk enni.

Mozogjunk többet a friss levegőn

A test képes regenerálni önmagát, de nem baj, ha segítünk neki egy kicsit. Menjünk ki sétálni valamilyen zöld területre. Lélegezzünk mélyeket az orrunkon és fújjuk ki a levegőt a szánkon. Fontos, hogy a levegőt az orron vegyük, különben könnyen megfázhat a torkunk. (Ha félünk a torok fájástól, akkor otthon is lehet légzési gyakorlatokat végezni.) Séta közben kicsit növeljük a tempónkat. Ez beindítja a vérkeringést, ami segít a regenerálódásban. Egy fél órás séta minden nap amúgy is jót tesz, most legalább lesz egy plusz ok, amiért megtehetjük!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás