Hogyan éljünk egészséges életmódot? | Egészséges életmód

Hogyan éljünk egészséges életmódot?

Mozogjunk!Erre a kérdésre általában mindenki tudja a választ. Ma már olyan jól tájékozott mindenki, hogy tudjuk mi az, ami egészséges és mi nem az. Tudjuk mit kellene tenni és mit nem, de mégsem tesszük meg. Sokszor azért, mert az egészet rendesen túl bonyolítjuk. Most igyekszem a lehető legegyszerűbben leírni, hogy mik azok az alapvető dolgok, amiket meg kell tenni azért, hogy az egészségünk sokáig megmaradhasson.

Ha már most valamilyen problémával küzdünk (betegség, fájdalmak stb.), akkor érdemes orvoshoz fordulni és a tanácsait megfogadni, illetve az itt olvasottakat megbeszélni vele. Ugyanis egészségügyi problémákkal küszködőknek nem mindig való az, ami az egészségeseknek (tudod: ami az egyiknek orvosság, az a másiknak méreg). Lássuk mi az, amit meg kell tennünk minden nap az egészségünkért!

Mozgás

Az emberi test alapvetően arra törekszik, hogy minél kevesebb energiát fogyasszon, minél takarékosabb legyen. Ezért van egy természetes ellenérzés a mozgás iránt. Jobban szeretünk üldögélni. Bár az ülés alapvetően rosszat tesz, árt a gerincnek (főleg a derék tájékának), ronthatja a tartásunkat (ami árt a belső szervek működésének, például a tüdőnek) és még sorolhatnám, hogy a sok ülés miért káros.
Az emberi test a mozgásra lett “kitalálva”. Ezért ha tehetjük, akkor mozgassuk a testünket. Iktassunk be legalább napi fél óra sétát (lehetőleg zöld környezetben és ne a belváros füstjében). A séta nagyon egészséges és felfrissít. Vegyük rá magunkat (és ha lehet másokat is) a sétára. Ha már jobb kondiban vagyunk, akkor lehet a séta tempót növelni, esetleg nehezebb útvonalakat is megpróbálni vagy hosszabb időt sétálni.
A hétvégi (akár családi) kirándulás, séta vagy akár könnyedebb túra nagyon jó kiegészítése a napi sétáinknak. Így lesz olyan nap, amikor a testünket jobban megterheljük. Azonban nem javaslom, hogy egyből egy 50-100 km-es teljesítmény túrára nevezzünk be. Az egy önpusztító vállalkozás, ami a kedvünket szegi. (Természetesen, ha már most nagyon jó a kondíciónk, akkor kipróbálhatjuk.)

Étkezés

Ne vegyünk kész ételeket! Vegyük meg nyersen a hozzávalókat és mi készítsük el azt, amit megeszünk. Mi az a kész étel? Itt vannak a példák:

  • Felvágott
  • Péksütemények
  • Csoki, cukorka, sütemény
  • Pácolt, előkészített húsok
  • Lekvárok, befőttek
  • Mélyhűtött, gyorsan elkészíthető ételek (pl.: pizza, panírozott húsok, halak, sajtok stb.)

Ezzel a felsorolással tulajdonképpen a kapható ételek 90%-át kizártam. Tudom. Viszont a felsoroltakban megtalálhatók (sajnos) az olyan egészségtelen hozzávalók, mint a sokszorosan feldolgozott fehér cukor és a tartósítószer, hogy csak két dolgot említsek.
Sokszor valamilyen kompromisszumot szoktak kötni az emberek (az is jó megoldás), aminek az eredménye az, hogy veszünk péksüteményt, de csak teljes kiőrlésűt. Veszünk lekvárt, de csak olyat, amiben nincs hozzáadott cukor vagy édesítőszerrel készült. Ezek a kompromisszumok könnyebbé teszik az életünket, mert nem kell mindent magunknak megfőzni, megsütni, elkészíteni.
Olyan ételeket válasszunk, amikben sok a tápanyag és kevés a káros alkotóelem. Ha tehetjük, akkor magunk készítsük el az ételeinket. Ezekkel az “apróságokkal” máris egészségesebben fogunk élni. És még egy fontos megjegyzés: ne együnk többet a kelleténél! De hiszen tudod miről beszélek!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás