Fogyjunk tudatosan! | Egészséges életmód

Fogyjunk tudatosan!

fogyjunk tudatosanSokan szeretnénk fogyni, és gyakran akár 10-20 kilótól akarunk megszabadulni, sőt van aki ennél is sokkal többtől. Télen amúgy is kevesebbet mozgunk, az időjárás is inkább a lakásban maradásra ösztönző. Azonban nem a koplalás a megoldás!

Ahogy idősödünk, szervezetünk egyre kevesebb kalóriát igényel és az alapanyagcsere folyamataink is lecsökkennek. Mivel mindnyájan szeretjük a gyomrunkat, szívesen eszünk ínyenc falatokat, a legritkább esetben csökkentjük az adagjainkat. Ez sajnos a negyvenes éve elején már súlygyarapodást jelent szinte mindenki esetében. Sokak esetében a változókori súlygyarapodás megelőzésére elegendő, ha kevesebb zsírt, húst, húskészítményt, és több zöldséget, gyümölcsöt eszik.

Legfőbb célunk az kell legyen, hogy megtaláljuk az optimális egyensúlyt az energiafelvitel és az energialeadás között. Tehát nem szabad többet ennünk, mint amit elégetünk, hogy ne legyen extra súlyfeleslegünk. Sok kicsi sokra megy. Vagyis ha minden nap csak egy picivel is többet eszünk a kelleténél, az összegződik, és kilókká alakul, melyek leadása is ugyanígy ahogy felszedtünk, lassan tűnik el. Idő, türelem és kitartás kell, hogy eredményes legyen a fogyás. Tehát megint csak a megelőzés – vagyis csakis a szükséges mennyiség bevitele – a legjobb módja, hogy megőrizzük alakunkat.

A túlsúly komoly teher: az elhízás a cukorbetegség kialakulásának esélyét is növeli, de a mozgásszervi panaszok, a magas vérnyomás és egyes daganatos betegségek kialakulásának kockázata is magasabb.

A napi 2 liter folyadék – leginkább víz – fogyasztását ne feledjük el sosem. Az egészséges étrendzsírszegény, de rostokban gazdag. Ezért együnk teljes kiőrlésű gabonából készült péksüteményeket,  a fehérjét pedig inkább halak és sovány baromfihús formájában biztosítsuk. A teljes kiőrlésű gabona lassú felszívódású és így egyenletes vércukorszintet eredményez az energiaellátás mellett. A finomított szénhidrátokat mellőzzük étrendünkből: ide tartoznak a cukros üdítők, a fehér lisztből készült ételek és az édességek is.

A gyümölcsök és a zöldségek a természetes szénhidrát forrásaink és emellett antioxidánsokat is tartalmaznak, melyek a szabadgyökök ellen hatnak. A szabadgyökök a méregtelenítést gátolják  és gyorsítják az öregedést. Az agyműködést halételekkel és a halolajban lévő esszenciális zsírsavakkal javíthatjuk. Ne feledjük, hogy az agyunk optimális működéséhez átlagosan napi 110-140 g szénhidrát szükséges. Azonban ezt a hüvelyesek fogyasztásával is biztosíthatjuk, nem kell mindig a péksüteményekre gondolnunk.

A fogyás gyorsítása érdekében a krómot érdemes előtérbe helyeznünk, ezért fogyasszunk sörélesztőt, olajos magvakat,magvakat vagy búzacsírát. A króm serkenti a szénhidrát-, és a cukoranyagcserét, erősíti az inzulinhatást, növeli a teljesítőképességet.

Alapjában a legjobb módszer, ha életmódot váltunk és betartjuk az új szabályokat.

A csokoládé helyett fedezzünk fel más édességeket, mint például a müzliszeletek, a gyümölcsjoghurtok, a túrós-gyümölcsös finomfalatok. Hisz ezek a kalciumszükségleteink fedezése mellett kalóriaszegényebben is lehetnek, főleg, ha a cukormentes változatokat helyezzük előtérbe.

Naponta ötször együnk zöldséget, gyümölcsöt. Egy karalábé, egy banán, egy alma az éhségérzet megszüntetése mellett rosttal, vitaminnal és energiával is feltölti szervezetünket.

A mozgás nemcsak az energiafelhasználásban segít, de az izommunka endorfint is szabadít fel, ezáltal a stressz és a depresszió ellenszere is egyben. Olyan fizikai aktivitást válasszunk, amelyet amellett, hogy szívesen végzünk, annyi energiát igényel, hogy a glikogéntartalékokon túl a zsírraktárakból is éget. Ehhez legalább napi 30 perc intenzív testmozgásra van szükség, amely olyan pulzusszám növekedéssel jár, ami edzi  a szívet és serkenti a vérkeringést.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás