Reklám a gyermekeknek | Egészséges életmód

Élelmiszer harc, harc az egészségért

Élelmiszer harc, harc az egészségértAz egészséges életmód és a mezőgazdaság támogatása ellentétes érdekeket képvisel. Egyik részről a cukorfogyasztást vissza kellene fognunk, a másik részről pedig a cukorgyártást és a kukoricából készült édesítők gyártását támogatják. Így kerültünk abba a 22-es csapdájába, hogy támogatják azon ételek gyártását, melyektől betegek leszünk, másfelől pedig elkészítik a táplálkozási irányelveket.

A probléma már a gyermekek étkeztetésében jelentkezik. A közétkeztetés olyan ételeket szolgál fel, melyek nem egészségesek. Ehhez szoknak hozzá a gyermekek, akik felnőtt korukra már nem is ismerik fel a valóban egészséges ételeket. A vállalkozásoknak pedig sokkal olcsóbb megvenni a fél kész ételt, melyet csak melegíteni kell – ráadásul mindenki szereti ezeket az ételeket, finomak (csakhogy nem egészségesek).

A gyermekek étkeztetésével kezdődik minden

Nem ismerek olyan gyermeket, aki a zöldségeket választaná, ha inkább ehet pizzát, hamburgert és süteményt. Emlékszem, hogy én még otthon étkeztem, és a Nagyi főzött. Változatos étrend volt, mely tartalmazta a főzeléket, salátát, levest, húst stb. Természetesen volt sütemény is, de mindig elmondták a felnőttek: „nem a süteménnyel kell jóllakni”. És ezt be is tartottam (mai napig).

Szerencsém volt, mert láttam hogyan készülnek az ételek. Felismerem az alapanyagokat a piacon és fel is tudom használni. Felismerem a valódi, egészséges ételeket és tudom, hogy milyen élelmet kell választanom. A mai gyermekeknél ez a dolog megváltozott. Egyre kevésbé tudják, hogy a választékból melyik az egészséges étel, vagy hogyan készíthetnek maguknak egészséges élelmet otthon. Ahogyan a mai felnőtteknek hiányoznak az „otthoni ízek”, a mai gyermekeknek ez már a pizza és a hamburger illatát jelenti.

Reklámok és gyermekek

A reklámokban ritkán látni zöldségeket. A gyermek nem tudja megkülönböztetni az igazságot és a reklámot 6 éves korig. Viszont, amit lát, megjegyzi – vagyis beleül a tudatába, hogy a pizza, a joghurt, a hamburger az étel, és ha beteg vagyok, akkor azonnal gyógyszert kell szednem. Később már automatikusan a feldolgozott ételeket választja, és fogalma sincs, hogy ezzel mennyit árt az egészségének – honnan is tudhatná?!

A kukoricaszirup bevezetésével az ételek édesítése olcsóbbá vált. Ezzel két dolgot tudtak megtenni. Az egyik, hogy nagyobb adag ételeket tudnak készíteni. Ha megfigyeled a 20 évvel ezelőtti gyorséttermi ételek nagyságát és a mostani helyzetet, észreveheted, hogy az adagok megnőttek. Ez azt jelenti, hogy egyre több egészségtelen ételt fogyasztanak az emberek. A másik pedig a reklám, a megmaradt pénzből több és jobb reklámra telik. Figyeld meg, hogy sokszor elismert, közismert emberek reklámozzák az egészségtelen ételeket is. Így a közönség elfogadja az ételt, megveszi és bele sem gondol, hogy milyen egészségügyi következményei lesznek ennek.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás