A rák kialakulása helyes életmóddal csökkenthető | Egészséges életmód

A rák kialakulása helyes életmóddal csökkenthető

Egészséges ételekNem köztudott, de mégis igaz, hogy minden ember szervezetében rendszeresen keletkeznek rákos sejtek, csak bizonyos emberek esetében a daganatfejlődést elősegítő tényezők a dominánsak, míg másoknál a gátló erők kerülnek felül és legyőzik a rákos sejteket. Jelenleg minden ötödik ember sajnos valamilyen rákos megbetegedésből fakadóan hal meg a világra kiterjedő statisztikák szerint, de a WHO becslése szerint várhatóan 2020-ra már minden öt emberből kettőnél a halál oka a rákra lesz visszavezethető.

Azonban megszületésünkkor mindenkinél kockázatmentes a rákos sejtek burjánzása, ezt étkezésünkkel ronthatjuk el leginkább. Manapság ha félkész vagy előkészített termékeket vásárolunk, gyakorlatilag mindenben találhatunk tartósítószereket, térfogatnövelőket, állományjavítókat, ízfokozókat,… és sorolhatnánk.

A D-vitamin hiánya is kedvezően hathat a rákos sejtek burjánzására. Korábban a városi lakosság sokkal kisebb százalékban volt a falusiak javára, de a napallergia és a káros sugárzások miatt alapjában sokan kerülik a napfürdőt. Pedig a bőrünkben zajló folyamatos D-vitamin szintézis jótékony hatással van szervezetünkre, ezért a téli időszakban is kellene a friss levegőn, a napos vidékeken időznünk, de ezek mellőzése esetén legalább étrendkiegészítők segítségével pótolnunk kell a hiányát szervezetünkben.

Nem szabad elfelejtkezni a B17 vitamin jótékony hatásáról sem, mely a mandulában, a sárgabarackmagban de akár az alma magjában is előfordul, sőt szinte mindegyik csonthéjas termésű magjában jelen van. Legnagyobb koncentrációban a sárgabarack magja tartalmazza. Egyfajta cianid a megjelenése, ezért csak mértékkel együk.

A vízfogyasztásra is oda kell figyelnünk. Köztudott, hogy testünk legfőbb alkotóeleme a víz, igen sokrétű szerepet is játszik az életfunkcióink fenntartásában, a méregtelenítés esetében is az anyagcsere melléktermékeit, a salakanyagokat és a méreganyagokat a víz segítségével távolítja el szervezetünk izzadás, vizeletkiválasztás útján. A csontjainkat összekötő ízületek mozgathatóságához szükséges folyadékot is a víz alapozza meg. Agyunkban az információ, a memória alapját is a víz alkotja. Nem mindegy hát, hogy mit fogyasztunk.

Naponta 2-2,5 liter folyadékot igényel szervezetünk, amit legjobb, ha víz formájában biztosítunk számára. A széndioxiddal dúsított italok, de még a szénsavas ásványvíz is felesleges széndioxidot juttat szervezetünkbe, ezzel az emésztésünket megrontja, puffadást,  gázok keletkezését eredményezve és még az elsavasodási folyamatokat is megindítva, táplálva. Míg szervezetünk lélegzéskor a széndioxidtól megszabadul, oxigént vesz fel, hogy a sejtszintű oxidációt támogassa, ezzel akár testünk fáradékonyságát is pozitívan befolyásolva. Ugyanis az izmok oxigénellátottságának hiányos szintje kimerültséghez vezet.

A sejtregenerációban is nagy szerepet játszik az oxigéndús környezet, a sejtek anyagcseréjét serkenti. Kimutatták, hogy a gyomorba juttatott és onnan felszívódásra kerülő oxigén hasznosítása sokkal eredményesebb, mint amit belégzéssel a szervezetünkbe juttatott oxigén biztosíthat. Márpedig a káros sejtek a baktériumokhoz hasonlóan az oxigénszegény környezetet szeretik, az oxigéndús környezetben érzik rosszul magukat és a szaporodásuk lelassul vagy meg is szűnik.

A savas környezet szintén jó tenyészhely a baktériumok, a káros sejtek számára, ezért is olyan fontos, hogy szervezetünk PH-szintét figyelemmel kísérjük, melyre igen sok receptet találhatunk a neten, hogyan is készíthetünk lúgosító ételeket akár süteményeket is. De a csökkentett deutérium tartalmú víz fogyasztásával is a szervezetünk PH-szintjét tudjuk módosítani, melynek eredménye, hogy mivel a káros sejtek a lúgos környezetben nem érzik jól magukat, kénytelenek elkerülni szervezetünket, ezzel igazán jól érezhetjük magunkat, elkerülnek minket a komolyabb betegségek.

Az vagy, amit megeszel – ez a mondás tényleg nagy igazság, még akkor is, ha ma közhelyszerűen hangzik. Szervezetünk csak ebből tud táplálkozni, márpedig ha nem a megfelelő összetevőket kapja, az alapvető vitaminok és ásványi anyagok hiánya okozza a betegségeket. Figyeljünk magunkra és szeretteinkre, hisz ez a jövőnk záloga.

 

 

 

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás