A migrén 4 természetes gyógymódja | Egészséges életmód

A migrén 4 természetes gyógymódja

Migrénes fejfájásA migrén egy nagyon kellemetlen probléma, mely az emberek millióit befolyásolja. A kérdés, amit valójában fel kell tenni, az nem az, hogy “hogyan kezeljük a migrént ? “, hanem az, hogy ” mi okozza a migrént ? “.

Az orvostudomány jelenlegi állásfoglalása szerint a migrén következmény és azt kell megtalálni, hogy mi okozza, mi lehet a mögöttes kiváltó betegség.

Számos migrénes beteget megvizsgálva az a tapasztalat, hogy ugyanazt a kínzó migrénes fájdalmat igen különböző dolgok okozhatják.

Migrén oka lehet például:

Élelmiszer-érzékenység, mint a mogyoró , a tej vagy a tojás . Ezekre az ételallergiákra vagy intoleranciákra nagyon oda kell figyelni, érdemes akár egy alaposabb vizsgálatnak alávetni magunkat, mert sajnos számos más tünettel is együtt járnak ezek az élelmiszer fogyasztással járó érzékenységek. Enyhébb változatok a bőrön megjelenő kiütések, de számos más gondot okozhatnak, mint például fulladásos köhögési rohamok, hasmenés, és még sorolhatnánk. A migrén is lehet egy élelmiszer fogyasztásából fakadó tünet.

A glutén allergia, mely egy speciális fajtája az ételallergiának szintén létrehozhat gyulladásokat a szervezetben. Ezek során kialakulhat akár migrénnel is járó fájdalom, de emésztőrendszeri problémák is jelentkezhetnek. Napjainkban egyre többen érzékenyek a gluténre, mely megtalálható a búza, az árpa, a rozs, a zab, és tönkölybúza lisztjeiben is. Gondosan válasszuk meg ebben az esetben, mit vásárolunk.

Hormonális egyensúlyhiány is okozhat migrénes fejfájást. Sok nő esetében jellemző a premenstruációs migrén, amit gyakran okoz az ösztrogén és a progeszteron egyenlőtlensége, vagyis túl sok az ösztrogén és nincs elég progeszteron. Ezt okozhatja:

  • a stressz,
  • túl sok alkohol fogyasztása,
  • a cukor, a liszt és keményítő fogyasztása,
  • a nem elegendő sportolás,
  • az alváshiány.

A B-vitamin hiánya szintén okozhat migrénes fejfájási tüneteket. Vannak emberek, akik nem juttatnak elegendő riboflavint, ezért az agy migrénes fejfájással reagál.

Az egyensúlytalanságok a melatonin termelésében szintén az agyunkat stresszelik, mely akár migrénként is jelentkezhet. A melatonin az alvási ciklust irányító hormon. Az újabb vizsgálatok szerint a alvási ciklus és a migrén között is kimutatható a kapcsolat. A melatonint sötétben termeli szervezetünkben a tobozmirigy, de alvászavar esetén kifejezetten ajánlott a szedése is.

Magnéziumhiány szintén járhat migrénnel. A magnézium a kikapcsolódást és a regenerálódást elősegítő ásvány. Ha hiány mutatkozik szervezetünkben a magnéziumból, akkor gyakran kapunk fejfájást és a migrént. Ha sportolunk, rendszeresen mozgunk, mindenképp érdemes izmaink számára is a magnézium bejuttatása szervezetünkbe.

A fentiekből látjuk, hogy egyáltalán nem mindegy, mi a migrénes fejfájásunk okozója. Érdemes alaposan utánajárni és a kiváltó okot megszüntetni, akkor elmúlhat akár örökre is a borzalmas fejfájásunk.

A következő 4 lépésben hogyan oldhatjuk meg a migrénes problémáinkat:

1. Állítsunk vagy állíttassunk össze dietetikussal egy ún. eliminációs diétát, amely megszabadít minket a gyakori élelmiszer-allergénektől és szigorúan tartsuk is be.

2. Fogyasszunk rendszeresen magnéziumot. Vegyünk be 300 vagy maximum 600 mg magnézium tartalmú magnézium tablettát naponta kétszer, ha lehet magnézium-glicinát vagy magnézium-citrát formájában.

3.  Szedjünk riboflavint vagy B2-vitamint, átlagosan 400 mg-ot naponta. Ettől a vizeletünk sötét sárga lesz, de aggodalomra semmi ok, ez rendben van.

4. Tartsuk egyensúlyban a hormonháztartásunkat, hogy megszűnjenek a premenstruációs migréneink. Ennek érdekében ne fogyasszunk koffeint, alkoholt és cukrot. Tegyük étkezésünket zöldségekkel és gyümölcsökkel dúsabbá, különösen a brokkoli családjába tartozó zöldségek, a lenmag ,a tofu és a gyümölcsök sokat segíthetnek ebben.

Szóval, hogy szenvedjen állandó vagy rendszeresen kiújuló migrénben, próbálja ki a fenti 4 lépést.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás