A látás csodájának megőrzése | Egészséges életmód

A látás csodájának megőrzése

A látás csodájának megőrzéseJómagam kisiskolás korom óta szemüveges vagyok, és tudom, hogy a látás élesség sok mindentől tudhat romolni. Azt is érdemes tudni, hogy miképpen lehet javítani vagy éppen szinten tartani, lassítani az éles látásunk romlását. Mivel a látással kapcsolatos problémák sokfélék lehetnek, ezért érdemes több féle módon is „javítanunk a szemünkön”.

Természetesen egy lehetőség a szemműtét, de aki nem akarja ezt elvégeztetni, annak is vannak lehetőségei a javulásra. Most több tippet is adok, amellyel javíthatunk látásunkon – és ki tudja, talán még a szemüveget is eldobhatjuk egy szép napon… Haladjunk lépésről lépésre: ameddig ezt olvasod, ne vedd le a szemüveged, elég lesz utána!

Nem szemtorna, hanem látásjavítás!

Dr. Bates neve talán ismerős lehet, aki egy USA-ban élt szemorvos volt és azt kutatta nagy sikerrel, hogyan javítható a látásunk. 1912-ben bejelentette (New–Yorki Orvosi Közlöny, márc. 16.-i szám), hogy a látásproblémákat túlnyomóan funkcionális zavar és mentális stressz okozza. Sajnos mai napig a legnépszerűbb orvosi megoldások a látásprobléma javítására a szemüveg, kontaktlencse és a műtét. Ezekkel a látásunkon nem javítunk – sőt még ronthatunk is rajta hosszabb távon.

Sokszor a szemünknek nincsen semmi baja, a látásunk mégis rossz. A szemműtét pontosan a szemet próbálja javítani – még akkor is, ha annak semmi baja sincsen. Ezért inkább érdemes a látásunk javítására fordítani az időt. (Természetesen vannak olyan esetek, amikor a szemnek van valamilyen problémája, amelyen vagy lehet segíteni vagy nem – ezek a ritka esetek.)

Hogyan javítsunk látásunkon?

A teljesség igénye nélkül, adok néhány tippet. Azt figyelembe kell venni, hogy nem fogunk egyik napról a másikra tökéletesen látni 2 perc gyakorlás után. Ráadásul a rossz szokásaink újra és újra ronthatnak a látásunkon. A javulási folyamatra ugyanúgy kell tekinteni, mint minden más gyógyulásra: idő kell hozzá és karban kell tartani magunkat.

Jóllehet az alábbi gyakorlatok banálisnak tűnnek, mégis azt javaslom, próbáljuk betartani egy hónapon keresztül – aztán meglátjuk, milyen eredményre jutunk:

  • Pislogás – könnyen felvehetünk egy rossz szokást, a bámulást. Ekkor nem pislogunk, esetleg még a szemöldökünket is ráncoljuk. Ezzel a szemet elfárasztjuk. A számítógépek, kijelzők, monitorok, és a televízió képernyőjének nézése pontosan ilyen bámuláshoz vezethet. A bámulás ideje alatt nem pislogunk – ezzel romlik a fókuszálás képessége és elhomályosul a kép. Pislogjunk tudatosan!
  • Figyelj a részletekre – a mai világban, ahol nagyon sok inger ér minket, sokszor nézünk, de nem látunk. Igyekszünk sok mindent figyelmen kívül hagyni, például a rengeteg reklámot, a közlekedő tömeget és így tovább. Mostantól nézzünk tudatosan! Lássuk is azt, amit nézünk! Figyeljük meg a részleteit, összpontosítsunk! Ezt nehéz lesz megszokni, de talán sikerül.
  • Pihentetés – ez is egy fontos dolog, mert a testünk minden szervének szüksége van egy kis lazításra. Levesszük a szemüveget, kontaktlencsét, leülünk kényelmesen, szemünket eltakarjuk, mély lélegzetvételekkel relaxálunk egy kicsit és elképzeljük, ahogyan a szemünk ellazul.
  • Perifériás látás – beszélgettem néhány éve egy motoros futárral, aki szintén szemüveges. Azt mondták neki az optikusok, hogy biztosan azért nem romlik a látása – pedig már negyven felett járt, mert sokat használja vezetés közben a perifériás látását. Utána jártam, van benne igazság! Álljunk a falhoz egészen közel és a periférián kezdjük el mozgatni az ujjainkat, miközben előre nézünk. Ezzel a periférikus látást „eddzük”.

Csak ennyi?

Van még rengeteg ötlet, tipp és gyakorlat, amit végezhetünk. Például az ingázás, amikor törzsfordításokat végzünk, vagy akár az étkezésünkkel is segíthetünk a látásunkon. Sőt, még különböző masszírozásokkal is lehet a fáradt szemen javítani. Végülis mindegy, hogy melyik módszert választjuk, csak kezdjük el! És most félre teheted a szemüveget!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás