5+1 tipp, amivel meghosszabbíthatod az életed | Egészséges életmód

5+1 tipp, amivel meghosszabbíthatod az életed

5+1 tipp, amivel meghosszabbíthatod az életedMagyarországon az átlagos élethosszt 75 évre teszik. Ez azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel 75 éves korunk környékén fogunk meghalni. De van néhány apró tipp, amivel kitolhatjuk ezt a kort, tovább élhetünk. És tudod mi a legjobb az egészben? Hogy ebben a néhány tippben benne foglaltatik az, hogy csokoládét eszünk, bort iszunk és egyre boldogabbá válunk!

Szóval a legjobb, ha már most felkészülsz arra, hogy rengeteg gyertyát el tudj fújni a szülinapi tortán. Úgy gondolom a tippek többségét nem lesz nehéz bevezetni a mindennapokba. Végülis az a lényeg, hogy élvezzük életet! 🙂

Tipp #1 – Egyél sushi-t

A Japán nők szoktak a legtovább élni a földön. Úgy vélik, hogy az étkezési szokásaiknak van valamilyen köze ehhez. Ezenkívül egy 2013-as felmérés szerint a nagy mennyiségű omega-3 zsírsav (halakban található meg) fogyasztás is segíthet az élethossz kitolásában.

Tudtad? A sushi hagyományos változatában erjesztett halas rizs, amit sóban tartósítanak. Ez a módszer Délkelet-Ázsiából származik és ott a mai napig népszerű. A sushi szó egy mára régiesnek számító, más szövegösszefüggésben nem használt nyelvtani forma, jelentése: “ez savanyú”.

Tipp #2 – Kényeztesd magad csokoládéval

Ugye nem kell győzködjelek? Egy felmérés szerint a szív problémák megelőzésében segíthet az étcsokoládé mértékkel történő (két alkalommal egy héten) fogyasztása.

Tudtad? A kakaóbabot az ősi dél-amerikai kultúrákban fizetőeszközként (is) használták. Maga a kakaó neve is utal a kereskedelemre; a “cacau” eredetileg egy ige, jelentése: venni, cserélni, vásárolni.

Tipp #3 – Legyél boldog

A legboldogabb emberek háromszor kisebb eséllyel halnak egy vizsgált időszak alatt, mint a legkevésbé boldogok, ahogy ezt egy 2012-es tanulmány írja. Ez nem csak optimizmus: a boldog embereknek alacsonyabb a kortizol (stressz hormon) szintje és alacsonyabb a vérnyomása.

Tudtad? A kortizolnak fontos szerepe van a szervezetben a vérnyomás megtartásánál, a szervezet fehérjék, cukrok és zsírok felhasználásának regulációjánál. Ha a hormonból túl sok van, vagy túl kevés, ez különböző tünetekhez, vagy betegségekhez vezethet.

Tipp #4 – Csomagolj be egy kevés diófélét

Megfigyelték, hogy a diót evő embereknél jelentősen csökken a szívbetegség, a cukorbetegség a rák és még sok más ijesztő betegség kockázata. Ráadásul 20%-al kisebb valószínűséggel halnak meg egy vizsgált időszak alatt mint azok, akik nem esznek dióféléket.

Tudtad? Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint az iráni Shahmirzad ültetvény a legnagyobb a világon 700-750 hektáros nagyságával.

Tipp #5 – Hagyd abba a dohányzást

Mondhatnék sok rosszat a dohányzásról, de most csak egy beigazolódott tényt dogok megemlíteni. Azok a nők, akik 40 éves kor előtt hagyják abba a dohányzást, egy évtizeddel tovább élnek, mint akik 40 éves kor után szoknak le. És a férfiak se higgyék, hogy náluk jobb az arány!

Tudtad? A dohány (régies nevén tabak vagy tubák) a növények egy nemzetsége (Nicotiana), és a burgonyafélékhez tartozik.

+1 tipp – Igyál napi egy pohár bort

Fontos: csak egy pohárral és csak minőségi bort! Régóta tudjuk, hogy a minőségi bornak valóban vannak jótékony hatásai. Legyünk mértékletesek! Ha esetleg nem szeretjük a bort, vagy nem akarunk alkoholt fogyasztani, akkor sincs gond, az előző 5 tipp is bőven elegendő lehet számunkra!

Tudtad? A bor Mezopotámiából indult el világhódító útjára Európába, Afrikába, majd a 16. században a spanyolok által Amerikába, majd végül Ausztráliába és Új-Zélandra.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás