5 nap cukor nélkül | Egészséges életmód

5 nap cukor nélkül

5 nap cukor nélkülAndrea Updyke az Egyesült államok közösségi médiájában egy ismertebb illető, akinek megjelent egy érdekes cikke. Az eredeti cím: „Többet tanultam 5 napi cukormentességből, mint 20 év diétából” (I learned more from 5 days without sugar than in 20 years of dieting). Az eredeti cikket itt találjátok meg: http://www.foxnews.com/opinion/2017/02/03/learned-more-from-5-days-without-sugar-than-in-20-years-dieting.html. És akkor lássuk a teljes cikket:

2015-ben kezdtem tudatosabban figyelni, hogy a különböző ételek hogyan hatnak a testemre. Mindig diéta ellenes voltam, de ahogy a legtöbb nő, én is a népszerű divat diéták áldozatául estem életem különböző szakaszaiban. Ahogy telt az idő és egyre jobban megismertem a különböző „étel másnaposságokat”, úgy döntöttem itt az ideje abba hagyni, és hallgatni a testemre.

Amit tudok az az, hogy soha sem fogok teljesen megszűntetni bármilyen élelmiszer-kategóriát a saját diétámban. Nem reális vagy egészséges ennyire korlátozni valamit, de tudtam, hogy meg kell tanulnom bizonyos dolgokból kisebb adagokat enni és sokkal tisztábban étkezni.

A legnagyobb siker, amit fogyással valaha is elértem az volt, amikor a kalóriákat számoltam. Ez egy nehéz feladat és elég idegesítő, de működött. De egy dolgot sohasem figyeltem, a cukorfogyasztásomat. Azt gondoltam, ha a kalória limitemben benne vagyok, akkor nem számít.

Számít.

Amikor egy barátom kihívást intézett felém és mások felé, hogy legfeljebb napi 25g cukrot fogyasszunk 5 egymást követő napon, tudtam, hogy ezt ki kell próbálnom.

Volt néhány egyéb szabály is. Az a 25g cukor csak természetes forrásból származhat, mint gyümölcsök, zöldségek, és nem használhatunk mesterséges édesítőszereket.

Ami könnyű dolognak tűnt, elég nehéz feladattá vált, amikor rájöttem, hogy egy alma a napi fél adag cukorfogyasztásomat tartalmazza. Az Amerikai Szív Egyesület (American Heart Association) napi cukor mennyiség ajánlása 25-30g, nem csak egy légből kapott számot vettünk alapul. Tudtam, hogy nem lesz egyszerű, de azt gondoltam ez csak 5 nap. Milyen nehéz is tud ez lenni?

5 dolog, amit megtanultam a cukor megvonásából:

  1. Megszűnt az éhség érzetem. Ez volt a legnagyobb „aha” élményem a héten. Elkészítettem az ételeimet. Megettem az ételeimet. Elégedett voltam az ételeimmel. Volt néhány nap, hogy az előre elkészített nassolni valókra sem volt étvágyam. Rájöttem, hogy a normális sóvárgásom nélkül az agyam végre megértette a különbséget az éhség és a szokás között.
  2. Sokkal több energiám volt. Régebben, a kalória megvonásoknál, gyakran kimerült voltam. Őszinte leszek, ebben az 5 napban nem mentem el edzeni, de nem az energia hiány miatt. Egyszerűen csak egyszerre egy dologra akartam összpontosítani.
  3. Megnövekedett a termelékenységem. Az 5 nap kihívás egy különösen embert próbáló és elfoglalt munkahétre esett. Azt tapasztaltam, hogy amikor hajtani kellett, összpontosítani tudtam a feladatra és hatékonyabban végeztem el. És gyorsabban hoztam döntéseket.
  4. A cukor rengeteg termékben megtalálható. Már megvan az a szokásom, hogy elolvasom az összetevőket, de a cukorra nem igazán figyeltem. A kihívás alatt áttértem a cukrozatlan mandulatejre a kávémhoz és ez volt talán a legnagyobb változtatásom. A müzli-szeletek voltak a másik nagy cukor tartalmú ételek, melyeket rendszeresen fogyasztok. Lehet, hogy kevés kalória, de tele vannak cukorral, mint sok más élelmiszer: kenyerek, tészták, szószok és salátaöntetek.
  5. Szeretek igazi ételeket enni. A cukor visszafogása nem azt jelenti, hogy diétás ételeket kell enni. Valójában sokkal drágább előrecsomagolt élelmiszereket és speciális kenyereket fogyasztani, mint szezonális, teljes ételeket venni. Ahelyett, hogy speciális ételekre támaszkodtam volna, vagy egyáltalán nem fogyasztok kenyeret, lecsökkentettem bizonyos ételek adagját, például: szendvics esetén nem két szelet kenyér közé tettem a feltétet, csak egy szelet kenyeret használtam, vagy nem előre elkészített saláta öntetet használtam, hanem megcsináltam magam, cukormentes alapanyagokból.

A lényeg az, hogy a kevesebb cukor fogyasztása nem csak fenntartható, hanem valóban élvezhető. Nem tartott sokáig, hogy az ízlelő bimbóim megszokják és sokkal jobban éreztem magamat kevesebb cukorral a szervezetemben.

Tehát megcsináltam a kihívást. Ha még nem próbáltad az 5 napos, „hozzáadott cukor” mentes kihívást, az Új Év jó ok arra, hogy elkezd. Úgy értem ez csak egy munkahét!

Milyen nehéz lehet ez?

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás