10 egyszerű dolog, amitől boldogabb leszel | Egészséges életmód

10 egyszerű dolog, amitől boldogabb leszel

Boldog párkapcsolatA boldogságot nehéz meghatározni, mert az egy agyi állapot. Ezért minden ember számára más és más jelenti a boldogságot; ami téged boldoggá teszt, az nem biztos, hogy másokat is. Ennek ellenére vannak általánosságok, amit mindenki el akar érni és boldog lenne, ha elérné. Mi az a 10 dolog, amivel valóban mindannyian boldogabbak lehetnénk…

1. Eddz gyakrabban

Az edzés, a mozgás az egyik legjobb módja a depresszió elkerülésének. Nagyon jó hatással van a mentális egészségünkre. A Duke egyetem (USA) csinált egy kísérletet. A kísérletben 3 csoportot figyeltek meg 10 hónapon át. Az első csoport csak mozgással és edzéssel, a második mozgással és gyógyszerekkel, a harmadik pedig csak gyógyszerekkel próbálta megszüntetni a depresszióját. A 10 hónap leteltével, a csak mozgással és edzéssel foglalkozó csoport volt az egyetlen, akik képesek voltak sikeresen elkerülni a depressziót.

Ugyanakkor a edzés akkor is boldogabbá tesz, ha nem vagy depressziós. Jobban fogja érezni magát a tested a mozgás után és feltöltődik olyan anyagokkal (pl.: szerotonin és dopamin), amik segítenek átvészelni a stressz helyzeteket. Mostantól ne úgy nézz a mozgásra, mint a fogyókúra része, betegségek megelőzése vagy a hosszú élet titka (bár ezek is “mellékhatásai”), hanem tekintsd úgy, mint egy naponta használható eszköz arra, hogy boldogabb legyél és csökkentsd a stresszt.

2. Megfelelő alvás

Az alváshiány megnehezíti a kellemes emlékek felidézését (míg a kellemetlenek így is tökéletesen vissza fognak jönni). Továbbá érzékenyebbé tesz minket a negatív érzelmekre, mint a félelem és a harag. Arról nem is beszélve, hogy az alváshiány a felelős különböző pszichiátriai rendellenességekért, például szorongás és bipoláris depresszió.

A megfelelő mennyiségű alvást összefüggésbe hozták a pozitív személyiség jellemzőivel, mint az optimizmus és a nagyobb önbecsülés, valamint képesség a nagyobb problémák megoldására.

3. Rövidítsd az ingázást

Ha teheted, akkor dolgozz közel a lakóhelyedhez, vagy költözz közelebb a munkahelyedhez. A hosszú ingázás stresszes és kimerítő, még akkor is, ha lehetővé teszi egy nagyobb ház megvásárlását vagy jobb állást kínál. Ezek a negatív tényezők nem ellensúlyozzák az esetleges pozitív hatásokat.

4. Ápold a kapcsolataidat

A barátok és a család jelent mindent az életben, és a kutatások is azt bizonyítják, hogy a családdal és szeretettekkel töltött idő sokkal boldogabbá teszi az embereket. Be is bizonyították, hogy a boldog kapcsolatok többet érnek, mint egy nagyobb kereset.

5. Tölts minél több időt a szabadban

Egyszerűen a friss levegő és a napfény jobb hangulatot eredményez, serkenti a gondolkodást és a memóriát. Mindössze napi 20 perc szabadban töltött idő a legtöbb embert boldogabbá teszi. Figyeljük a hőmérőt, mert 13 C fok alatt ez már a többségre nem igaz.

6. Segíts másokon

Az önkéntesség csökkenti a depresszió és a szorongás kialakulásának esélyét, és jelentősen növeli a lelki jólétet. Nem csak aktívan tartja az embert, de társadalmi szempontból is meghatározó, melyek egyaránt hozzájárulnak a boldogsághoz. Az önkéntes segítség nagyobb céltudatosságot ad számodra, ráadásul növeli azokat a hormonokat (pl.: oxytocin), amik a boldogságért felelősek és csökkenti a stressz hormonok számát (pl.: kortizol).

7. Mosolyogj

Igaz a mondás, hogy egy erőltetett mosoly is jobb, mint egy őszinte fintor. Nem lehet mosolygás közben valami rosszra gondolni. Ha rámosolyogsz valakire, akkor nagy eséllyel viszonozza a mosolyt, ami egy folyamatosan ismétlődő visszacsatolássá válik az életedbe. Ez pedig boldogabb és pozitívabb kapcsolatokhoz vezet.

8. Tervezd meg a nyaralást

A nyaralás megtervezése még akkor is boldogabbá teszi az embert, ha végül mégsem megy el. A tervezés alatt a várakozás okozta pozitív stressz boldogságot eredményez. Természetesen nyaralás után a boldogsági szint gyorsan visszaáll az átlagosra.

9. Meditálj

A meditáció segít az összpontosításban, nyugtatja az idegeket és erősíti a belső békét. A kutatások azt mutatják, hogy a meditáció konkrét, fizikai változásokat idézhet elő az agyban, ami boldogabbá teszik az egyént. A meditáció során növekszik az együttérzés és az öntudat területe, míg a stresszé csökken.

10. Gyakorold a hálát

Azok az emberek, akik hálásak azért, amijük van jobban tudják kezelni a stresszt, több pozitív energiájuk van, és könnyebben tudják elérni a céljaikat. A legjobb módja a hála gyakorlásának a hálanapló vezetése, amibe minden nap leírhatod, hogy aznap miért adsz hálát. Ez a gyakorlat jobb hangulatot, nagyobb optimizmust és jobb fizikai egészséget eredményez.

Az igazi boldogság belülről fakad

A fenti tippekhez egy örök igazság kapcsolódik: a boldogság nem valami külsőségtől fog megjelenni az életünkben, hanem belül kell azt elérnünk. A boldogság nem azon múlik, hogy ki vagy, esetleg mit birtokolsz. A boldogság a gondolatainkon múlik.

Kezd a napodat azzal, hogy elsorolsz 10 olyan dolgot, amiért hálás vagy. Ez az apró gyakorlat pozitív érzelmekkel indít neki a minden napoknak. Ez nagyon fontos, mert manapság szinte lerombolhatatlan bástyákként vesznek körül minket a negatív gondolatok, benyomások és hírek. A mi felelősségünk, hogy ezeket kizárjuk és belül békések, nyugodtak és boldogok legyünk.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás