Tudjunk meg többet a diabéteszről | Egészséges életmód

Tudjunk meg többet a diabéteszről

Diabéteszhez ajánlottA diabétesz ugyan a súlyos betegségek közé tartozik, de nem szabad a sportot abbahagynunk, ha cukorbetegek vagyunk. Sőt! A komolyabb szövődményeket pont megtervezett edzésprogrammal kerülhetjük el.

A kettes típusú cukorbetegségről ugyan azt tartják, hogy általában idős korban alakul ki, de manapság egyre többen szenvednek ettől a betegségtől már fiatalabb korban. Főleg azok a veszélyeztetettek, akik túlsúlyosak és leginkább a hastájon rakódott le rájuk a felesleg. Tehát a mozgás igen komolyan csökkentheti a betegség kialakulását.

A cukorbetegség lassú lefolyású betegség és általában nem jár egyedül, a vérnyomás és vérzsír-tartalombeli problémák is rendszerint magas értékeket mutatnak a vércukorszint mellett.Sajnos hazánkban már mintegy 700 ezer diagnosztizált cukorbeteg él és emellett kb. 200 ezerre tehető azok száma, akikben lappang a betegség.

A megelőzésre és a tünetek enyhítésére minden esetben a táplálkozással és a testmozgással tehetünk a legtöbbet. Sokan gondolják, hogy a testmozgás számukra nem tesz jót, de a kutatások igazolták, hogy ez erős tévhit. Sőt! Azok számára hozta a legjobb eredményt mint a vércukorszint, mind a gyógyszerek mennyiségének csökkenése esetén, akik rendszeres végeznek aerob és rezisztenciaedzést is végeznek. Rezisztencia edzésnek olyan gyakorlatok összességét nevezzük, melyek során az izmok összehúzódását külső ellenállással érhetjük el, melyhez használhatunk súlyzókat, vizes palackokat, téglákat, de akár a saját testsúlyunkat is. Az aerob edzés leginkább a gyaloglás, kocogás, futás, bicikli, ellipszis-tréner, lépcsőzőgép, úszás legalább 1 órán keresztüli végzése, amit megállás nélkül, folyamatosan csinálunk viszonylag magas pulzussal. A zsírégetési folyamat ugyanis csak 30 perc múltával indul meg, ezért javasoljuk a hosszabb mozgást. Ez persze kortól és testsúlytól is függ, nekünk mi a magas pulzusszám.

Tehát minden esetben érdemes személyi tréner segítségével összeállítani egy edzésprogramot és dietetikus segíthet az étrendünk összeállításában. Tudatos életvitelünkkel a gyógyszerek száma is jelentősen csökkenthető. Mindenképp a megelőzésre kell koncentrálnunk és ha már elért a betegség, akkor az életmódváltás elengedhetetlen a tünetek enyhítése érdekében.

Nézzünk néhány növényt, melynek segítségével megelőzhetjük, vagy csökkenthetjük a cukorbetegség tüneteit:

A bab vagy régiesen paszuly üres maghüvelye arginint és sok krómot tartalmaz, amelyek csökkentik a vércukorszintet.

A fekete áfonya termése a szem alkalmazkodóképességét és a bevérzéses állapotokat, az érhártya és az ideghártya gyulladásokat jótékonyan befolyásolja. Levele pedig teakeverékben kiváló a cukorbetegség tüneteire. Ehhez eperfa levelet keverve igen kellemes teát kaphatunk, mely vércukorszint csökkentő. Hozzákeverhetjük még a kecskeruta föld feletti részeiből szárított füvet, a bab terméshéját vagy borsmenta teafüvet. A borsmenta emellett gyenge görcsoldó hatással is bír és gyulladáscsökkentő egyben.

A csicsóka fogyasztása is igen jótékony. Az elhízásos cukorbetegség esetén kifejezetten ajánlott a fogyasztása, emellett szörp is készíthető belőle, amely édesítőként is alkalmazható.

A páfrányfenyő vagy más néven ginkgo biloba néven ismert gyógynövény nemcsak az agyi frissességünket őrzi meg, de az érbántalmakat is enyhítik, ezért szintén ajánlott.

Persze minden esetben forduljunk orvoshoz, hisz komplex és alapos vizsgálat szükséges a megfelelő diagnózishoz.

A rendszeres, heti 5×30 perces edzéssel a szervezetünk antioxidáns aktivitása is megnő, emellett a vércukor-, és a vérzsír-szint is csökken. A rendszeres edzés még az inzulin hatását is fokozza, ezért kevesebb gyógyszer szükséges. A helyesen összeállított edzésprogram végrehajtásával a szívműködést javíthatjuk, a gyulladásokat csökkenthetjük, ami az érelmezesedés megelőzéséhez is hozzájárul. Mellékhatásként testsúlycsökkenést is elérhetünk, ami közérzetünk javulása mellett ízületeink terhelését is enyhíti.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés, életmód és kulcsszavai , , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás