Rendszeres testmozgás | Egészséges életmód

Rendszeres testmozgás

Minden korban mozogjunk!

Minden korban mozogjunk!


Ne higgye, hogy egészséges, aktív életmód kizárólag vasfegyelemmel, sok-sok lemondás árán valósítható meg. Csupán arra kell törekednie, hogy valamiféle testmozgás az élete részévé, azaz szokásává váljon, s olyan tevékenységet válasszon, amely önnek sikerélményt, örömöt jelent.

Az izmok, csontok és ízületek egészségének megőrzéséhez elengedhetetlen a mindennapi mozgás. Emellett heti 3-5 alkalommal ajánlott valamilyen aerob típusú, azaz az oxigén fokozódásával járó testmozgásra (pl. tempós sétára, kerékpározásra vagy úszásra) is időt szakítani. Ez először ijesztőnek tűnhet, ám a tapasztalatok szerint azok, akik kevesebbel kezdik és apránként próbálnak eljutni erre a szintre, sikerrel járnak – szemben azokkal, akik “mindent vagy semmit” alapon vágnak bele egy programba.

Ha jelenlegi életmódja mozgásszegény, eleinte minden nap csak egy kicsit vállaljon többet, és heti egy- két aerob jellegű edzést tűzzön ki célul maga elé. Ahogy egyre erősebbé, fittebbé válik, úgy találja majd egyre könnyebbnek a mind nagyobb teljesítményszinteket. Az új edzésprogramot mindig lassan kezdje, mivel ez segít fenntartani a motivációt és megelőzni a sérüléseket.

Tanácsok a kezdéshez

A másokkal közösen végzett testmozgás kiváló lehetőség arra, hogy új barátokat szerezzen, és megőrizze lelkesedését.  Rengeteg egészségklub és sportközpont kínál rendszeres foglalkozásokat. A helyi újságokban vagy a céginfóban megtalálhatja a lakhelye közelében működő létesítmények listáját.

Ha szívesen mozog kevésbé szervezett keretek között, élvezetesnek találhatja a gyaloglást, a kocogást vagy az úszást. A tempós séta és az úszás mérsékelt intenzitású aerob mozgás, amely egyáltalán nem terheli meg az ízületeket.

Számos életmódbeli változással még inkább biztosíthatja csontjai és izmai egészségét. Ha például rövid távolságra kell csak mennie, autózás helyett gyalogoljon, kerékpározzon; esetleg szánjon napi 15 percet nyújtó gyakorlatokra. Bármilyen típusú testmozgást választ is, az alábbi tanácsokat érdemes megfogadnia:

  • olyan sportokat válasszon, amelyekben örömét leli, s ezeket váltogassa, hogy ne unjon bele
  • a rendszeres, mérsékelten intenzív mozgás több haszonnal jár, mint ha időnként jól meghajtja magát
  • lehetőség szerint végezzen aerob típusú, az izomtónust javító és a hajlékonyságot növelő gyakorlatokat is
  • mérje fel reálisan edzettségi szintjét, ne erőltesse túl magát, nehogy megsérüljön
  • a fárasztóbb edzések között mindig tartson 1-2 nap pihenőt, hogy szervezetének elég ideje legyen regenerálódni

Tudta-e?

Sokszor észre se vesszük, mennyi kalóriát égetünk el: 20 perc gyaloglás során 100, 20 perc mosogatás alatt 50 kalóriától szabadulunk meg.

Egyetlen apró életmódbeli változásnak is nagy hatása lehet: ha naponta két emeletnyi távolságot lift helyett lépcsőn tesz meg, azzal 1 év alatt mintegy 15000 kalóriával többet éget el.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés és kulcsszavai . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás