Levezetés | Egészséges életmód

Levezetés

Az edzést valahogy be is kell fejezni, de nem mindegy hogyan. Lássuk mi a helyes befejezés lényege!

Célja

A levezetésnél a cél az, hogy a „pörgő” testet visszaállítsuk a normális kerékvágásba. A szívnek sokat árthatunk, ha egy erős edzés rész után leülünk. Tudom, hogy kellemes és csábító, viszont abszolút rossz. Ha anaerob edzést végeztünk, ne üljünk le. Mozogjunk, csak kisebb intenzitással.

A tény az, hogy a légzésen nagyon sok múlik. Ha a légzésed szétesik, akkor szét fog esni a mozgásod is, aztán megállsz, hogy nem bírod tovább. Ha elfáradtál, próbáld a légzésed visszaállítani a normális kerékvágásba. Edzés közben is figyelni kell a légzésre. Két gyakorlat között is figyelj rá, ne zihálj, próbálj minél hamarabb visszaállni a rendes légzésre.

Levezetés

A test megnyugtatása és az izmok alaphelyzetbe állítása a levezetés része. Ne kapkodd el, szánj rá időt. Általában 5-10 perc levezetés elég szokott lenni. Ezzel a néhány perccel eléred azt, hogy az izmaid legközelebb jobban lesznek terhelhetők.

Intenzitás

A levezetésnél az intenzitás folyamatosan csökken. Ha nagyon lihegsz, akkor folyamatosan térj vissza a normális légzéshez. Az első pár légvétel úgyis heves lesz, aztán egyre normálisabbá válik. Tehát az intenzitás csökken.

Nyújtás?

A nyújtás egy nagyon jó dolog, ám ezt is ésszel kell csinálni. Nagyon nagy károkat okozhatunk a testünknek, ha nem megfelelően nyújtunk. A nyújtás résznél is meg lehet sérülni. Nem kell széttépni magunkat, ugyanakkor többet lehet kihozni magunkból ilyenkor, mint a bemelegítésnél. Természetesen az önkényes nyújtások veszélyesek, érdemes szakembertől megtanulni (tehát az edződtől), hogy miként kell ezt csinálni.

Levezetés

Lazítás…

Van különbség a lazítás és a nyújtás között? Van. És mi az? Nyújtani elsősorban az izmokat szokás, aminek eredményeként az izomrostok hossza nő, de legalábbis nem rövidül. A lazítás eredménye, a lazábbá válás pedig inkább az ízületekre értendő, és a nyújtásnak egyfajta következménye már. Az ízületek nyújtása nem éppen szerencsés dolog, mert az ízületet többnyire rugalmatlan, vagy nagyon kevéssé rugalmas részek alkotják. Konkrétan itt az ízületi szalagokra kell gondolni, melyek nyúlása az ízület szerkezetének romlásával, az ízület gyengébbé válásával járhat, rosszabb esetben a szalag el is szakadhat, amelyet már csak műtéti beavatkozással lehet helyrehozni.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás