Hogyan hatástalanítsuk az egész napos ülés káros hatásait | Egészséges életmód

Hogyan hatástalanítsuk az egész napos ülés káros hatásait

Hogyan hatástalanítsuk az egész napos ülés káros hatásaitA mai modern világban az emberek többsége egész nap ül. Ülünk a munkahelyen, ülünk az autóban, ülünk a tömegközlekedésen, ülünk a tévé előtt, ülünk étkezés közben és még sorolhatnám. A túlzásba vitt ülés káros az egészségre. A kutatások azt mutatják, hogy az üléssel eltöltött összidő nagyobb hatással lehet az egészségedre, mint a tény, hogy edzel-e vagy sem.

A mozgáshiány összefüggésbe hozható szívbajokkal, elhízással, cukorbetegséggel és más egészségügyi problémákkal. Az inaktivitás a test belső funkcióit lassítja, így az emésztést is. Hiába étkezel „jól”, ha nem mozogsz eleget, akkor nem leszel egészséges. Mit tehetünk, amikor ülő munkánk van és mozgáshiánnyal nézünk szembe?

Egy felmérés szerint bármilyen mozgás jobb a semminél. Ugyanis az üléssel töltött idő drasztikusan leépíti azt, amit a kemény edzéssel elértünk. A fészkelődés, testhelyzet váltás, egy gyors nyújtózás vagy egy szimpla felállás is sokat javíthat a mozgáshiányos helyzetünkön. Az inaktivitás a test vércukorszint beállításának képességét rombolja.

Ráadásul a sok ülés rontja a testtartást is. Ahogy romlik a tartás, úgy a felső szervek is összenyomódnak, működésük elégtelenné változhat. Tehát esztétikai és egészségügyi okokból sem szerencsés túl sokat ülni.

Ahogy leülsz a következők történnek:

  • A lábad izmainak elektromos aktivitása lekapcsol
  • A kalória égetés leesik percenkénti 1-re, míg séta közben ez az érték 3
  • Az emésztést elősegítő enzimek felhagynak a munkával
  • Két óra ülés után a jó koleszterin 20%-al csökken
  • 24 óra inaktivitás után az inzulin hatása 24%-al csökken – és ezzel a cukorbetegség kockázata megnő

Tehát ha teheted, akkor fél óránként sétálj 2-3 percet. Menj ki a mosdóba, vagy igyál egy pohár vizet és közben nyújtóztasd meg a tested. A mozgásunk minél változatosabb, annál jobb – például hajolhatunk, hajlíthatunk vagy körözhetünk a testünkkel / végtagjainkkal. Fontos, hogy változatos mozgásokat csináljunk.

Otthonunkban kicsit könnyebb a helyzet. Megszervezhetjük, hogy az egész család egyszerre sétáljon. Nem kell sok időt szánni rá, elég minimum 15 perc. Ha az iskola közel van, vihetjük gyalog a gyermekeket iskolába – így a séta máris be van építve a mindennapokban. Ezenkívül a TV nézése is egészségtelen. Ha erről nem akarunk lemondani, akkor legalább a reklámok ideje alatt álljunk fel, mozogjunk.

A mozgás kapcsán ne gondoljunk bonyolult és összetett dolgokra. A séta, a fekvőtámasz vagy bármilyen saját testsúllyal végezhető gyakorlat megfelelő – csak csinálni kell(ene).

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés, életmód és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás