Edzés a gyakorlatban | Egészséges életmód

Edzés a gyakorlatban

Az elmélet és a gyakorlat sokszor nem egyezik. Lássuk mi a gyakorlat az edzésben!

Végzetes hibák

Nem véletlen, hogy a hibákkal kezdem. Jobb elkerülni a hibás döntéseket. Szóval, ha nem vagy edzett, akkor ne akarj futni. A futás nagyon megterheli az ízületeket. Ha túlsúllyal futsz, akkor pláne nagyon rosszat teszel a lábaidnak.

Ne akarj minden áron versenyezni. Nem baj, ha van egy kis versenyszellem, sőt nagyon jó tud lenni. De nem mindegy, hogy kivel méred össze magad. Meg vannak a „súlycsoportok”. Ha van rajtad 20 kiló felesleg és utoljára 15 éve edzettél, akkor ne akarj birokra kelni a 25 éves atlétával. Ne ahhoz mérd magad, aki már „célba ért”. Legyen példaképed, ezzel nincs gond, de egy elefántot nem lehet megenni egyben, csak falatonként!

Edzés a gyakorlatban

Ne ess kétségbe, ha nem fogysz minden héten. Mérd magad centiben és kilóban is. Az edzés következtében zsírt fogsz leadni, ugyanakkor izmot is építesz (erősödni fogsz). Ez lehet, hogy nem fog meglátszani, de biztosan így lesz. Az izom viszont nehéz, tehát a súlyod nem biztos, hogy változni fog. Inkább átalakul a szervezet.

Ha erősebb, gyorsabb szeretnél lenni, akkor se atlétákkal mérd össze magad. Nyílván nem fogsz egyik napról a másikra látványosan megerősödni. Adj időt magadnak. A szervezetnek idő kell, és általában az építéshez több idő kell, mint a romboláshoz.

Edzés a gyakorlatban

Pihenés

Az edzés „része” a pihenés. Ki kell pihenned magad. Megfelelő mennyiségű és minőségű pihenésre van szükséged. Tehát a két edzés között el kell telnie időnek, ami alatt pihensz. Hogy mennyi a pihenő idő az sok mindentől függ (szokásos): cél, lehetőségek, tenmagad stb. Ez az úgynevezett regenerálódási idő. Az edzés megterheli a szervezetet. Ez nem gond, ha ésszel terheljük, és aztán hagyjuk, hogy pihenjen.

Motiváció

Sajnos az emberek olyanok, hogy visszahúzzák a másikat. Nem azért, mert rosszat akarnak, de valahogy mégis úgy jön ki a lépés… a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve, ahogy a közhely is tartja. És milyen igaz. Ki kell találnod, hogy mi az, ami motivál. Miért nem fogod abbahagyni? Miért fogsz kitartani?

Talán szebb külsőt szeretnél, talán több energiát szeretnél a munkádhoz, a családhoz. Talán jobb sport teljesítményt szeretnél a suliban. Mindegy mi a cél, kell egy belső tűz és ezt a tüzet táplálni kell! Más nem fogja táplálni helyetted. Senkinek sem lesz fontosabb a te életed, mint saját magadnak. Meg kell találnod azokat a kapaszkodókat, amiket megfoghatsz, amikor kétségek gyötörnek. Ezek a kapaszkodók segítenek abban, hogy ne csússz vissza oda, ahonnan elindultál. Bizony néha nehéz lesz, de meg tudod csinálni, ha van miért hajtani. Keresd meg az okot, amiért megcsinálod!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás