Az egészséges életmód egy fontos lépése a mozgás | Egészséges életmód

Az egészséges életmód egy fontos lépése a mozgás

Az egészséges életmód egy fontos lépése a mozgásNézzük, hogyan is tudnánk a fizikai aktivitásunkat növelni:

Legyen szórakoztató az általunk választott tevékenység. Túrázni vagy sétálni mehetünk barátainkkal, de akár egy karate képzés vagy zumba zenés, táncos súlycsökkentés egy kellemes csoportos együttlét, jó kapcsolatápolás is egyben. Nem kell az edzőtermi kardio-berendezéseket választanunk, hisz sokan monoton és unalmas mozgásformának látják, ezért akadályozzák is őket a kitartó testmozgás fenntartásában. Nem szorulunk a gépek monoton világára és érdemes inkább csoportosan mozogni, mert akkor könnyebben megyünk el akkor is, ha épp rossz kedvünk van, vagy a halogatást kiveri fejünkből egy jó kis barátnő, akivel az aktuális kérdésekről elcsicsereghetünk testedzés közben is.

Kövessük nyomon, milyen fizikai aktivitást végeztünk. Érdemes egy naptárban vezetni mikor és mit sportoltunk. Vizuálisan megjelölhetjük azokat a napokat, amikor valamilyen rekordot értünk el. Rendszeresen nézegessük, olyan helyre tegyük ezt a naptárat, hogy napjában sokszor észrevegyük, vethessünk rá egy pillantást. Ez alapján terveket szőhetünk és motivációt is kaphatunk.

Állítsuk be heti célként a testmozgást. A heti 200- 300 perc testmozgást tartva testi-lelki felfrissülésünkről is gondoskodunk. Ezt tovább bonthatjuk napi célokra, de ha kihagyunk egy napot, az nehogy kedvünket szegje. Ezért kellemesebb a heti cél meghatározása, mert akkor a napokra kis rugalmasságot kapunk. Ha közeledik a hétvége és lemaradásban vagyunk, akkor viszont emlékeztetővel is segíthetjük a cél elérését.

Sportoljunk minden nap. Bármennyit is teszünk egészségünkért, azzal már előrébb vagyunk. Tehát ha nem sikerül az aznapra kiszabott időt edzéssel töltened, akkor is legalább 10 percet szánj egy intenzív sétára akár csak azzal, hogy hazafele egy megállóval korábban szállsz le a buszról vagy a lépcsőt használod lift helyett. Érdemes egy lépésszámlálót segítségül hívni. Ezzel nyomon követhetjük, mennyit járkálunk naponta, akár észrevétlenül csak a papírok továbbvitelével egy átlagos munkanapon. Javaslatok szerint minimum 10.000 lépést tegyünk meg naponta. Persze érdemes edzésprogramot is összeállítani, vagy személyi edző segítségét kérni. De sok edzésprogram található a neten is.

Ha tudomásod van valamilyen krónikus egészségügyi problémádról, mint például szívbetegség, cukorbetegség, depresszió, vagy ízületi gyulladás, legfontosabb prioritásodnak az orvos felkeresését ajánljuk. Ha még nincs orvosod, mindenképp meg kell találni egy olyan szakorvost, aki szakértőnek minősül, mindenki elégedetten ajánlja számodra. Ne önállóan próbáld megoldani, ez nem csináld magad játék. Mindenképp legyen, akivel konzultálni tudsz, aki időnként elvégzi a szükséges vizsgálatokat, és ha szükséges, magasabb szintű segítséget is tud nyújtani. Persze a betegséget okozó kockázati tényezőket magadtól is kezelheted. A cukor elhagyása, a dohányzás abbahagyása saját tudatos döntésünk. Ezeket a fontos lépéseket mielőbb megléphetjük egészségünk érdekében. Mert nem mindegy, hogy milyen életminőségben töltjük el öregkorunkat. Ugyan a megelőzést kevesen népszerűsítik, de hosszútávon mindenképpen eredményesek lehetünk, fájdalommentesen és tünetmentesen élhetünk. Kicsi odafigyeléssel jelentős eredményeket érhetünk el.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás