Az edzés | Egészséges életmód

Az edzés

Kezdjünk el rendszeresen edzeni… ez jó, de nem mindegy, hogy hogyan.

Bemelegítés

Elég sokat beszéltem már róla és a fontosságáról. Itt csak annyi, hogy ne foglalkozz azzal, hogy mások bemelegítenek-e vagy sem. Sajnos csak hosszú évek távlatából fog kiderülni, hogy megérte-e, de akkor már késő változtatni. Te mindenképp melegíts be!

A helyes edzés

Az edzés sok mindent tartalmazhat. Természetesen az edzés tartalma attól függ, hogy te mit szeretnél, mit mondott az orvosod, mit mondott az edződ, épp milyenek a körülmények stb. Az biztos, hogy az edzés nem feltétlenül attól jó, hogy:

  • elfáradsz
  • teljesen leizzadsz
  • másnap izomlázad van
  • bonyolultak a gyakorlatok

És még lehetne sorolni, hogy mik azok a dolgok, amiktől nem feltétlenül lesz jó az edzés. Vegyük sorra a hibákat. Ha elfáradsz, az nem jelenti, hogy a megfelelő gyakorlatok, megfelelő minőségű elvégzésében fáradtál el. Vegyünk egy egyszerű példát: fogyni szeretnél, de olyan edzést végzel, ami tömegnövelő. Nyílván sántít a példa, de gondolom megértetted a lényegét.

Edzés

Izzadás. Ez kicsit egyénfüggő is. Van, aki hamarabb kezd izzadni vagy jobban izzad, mint a másik. Nyílván nem ennek kell a mércének lennie. Nem az számít, hogy edzés végén mennyit facsarsz ki a pólódból, mert mint láttuk a nem célravezető edzésben is meg lehet izzadni.

Izomláz. Ez is egyén függő, megint az első példára utalnék.

És természetesen a bonyolult gyakorlatok. Törekedj az egyszerű feladatokra. A bonyolult gyakorlatokat nehéz kivitelezni. Tökéletesen kivitelezni pedig még nehezebb. Ne kockáztasd, hogy megsérülsz egy bonyolult gyakorlatban, pláne, ha az a bonyolult gyakorlat nem is vezet el a célodhoz (megint a példára utalnék).

Edzés

Edzés típusai

Rengeteg edzés típus van. Nem szeretném az összeset felsorolni. Természetesen az, hogy milyen edzés típust választasz, az attól függ (szokásos): mi a célod, hol tartasz, mi jó neked stb.

De erről bőveben a következő hírlevélben olvashatsz, ami hamarosan érkezik a mailcímedre.

Levezetés

Az edzés végén mindig legyen levezetés. Ennek is meg van a maga szerepe. Talán emlékszel még az ételkészítéses példára: az ételt nem lehet megenni egyből a sütőből való kivétel után. Elsőként le kell hűteni, aztán lehet enni. Így van ez az edzéssel is. A felpörgetett testet vissza kell állítani a normál kerékvágásba.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás