A stressz kezelése fontos lépés az egészség útján | Egészséges életmód

A stressz kezelése fontos lépés az egészség útján

A stressz kezelése fontos lépés az egészség útjánA folyamatos stressz nagy nyomást okoz szervezetünkben, mind betegségeket okozhat, mind a hangulatunkra, lelkünkre rossz hatással van. Rohanó életünkben is figyelnünk kell önmagunkra, fontos, hogy kiegyensúlyozottan, jó hangulatban tudjuk kezelni kapcsolatainkat, családunkba harmóniát. Azonban ha feszültek, idegesek vagyunk, nincs türelmünk még szeretteinkhez sem, nemhogy ügyfelünkhöz vagy utastársainkhoz. De ne rajtuk vezessük le feszültségünket, akik gyakran még okát sem tudják, miért bántunk velük így.

Tervezzük meg, hogy a stresszt hogyan űzzük ki hétköznapjainkból, mit teszünk ellene. Akár naptárban vezethetjük, hogy mikor szánunk meditációra időt. Érdemes akár céljainkról vizualizációs gyakorlatokat is végeznünk. De a testmozgás szintén segít a stressz levezetésében. Például az ütő mozdulatok vagy a kiabálás a stressz levezetésének jó módszerei, ezért tollaslabda, a tenisz vagy egy jó szurkolás is megfelelő eszköz, de a jóga is kiváló stresszoldó.

A stressz kezelési módunkat is változtassuk meg. Figyelmeztetés nélkül akár dühkitörésben, káromkodásban is kitörhet bennünk, de akár egy értekezleten is érezhetjük, hogy gyomorgörcs kerülget, a hangunk bennakad és elnyomjuk, amit gondolunk. Sokféle reakció létezik, de mi inkább előnyösebb megoldást válasszunk: például irány a lépcsőház és fussunk párszor fel-alá az emeletek között, míg elszáll az indulat, vagy zárkózzunk be a fürdőszobába, és összpontosítsunk pár vezetett légzéstechnikát alkalmazva és higgadjunk le gyorsan, és mások számára észrevétlenül. A harag vagy az idegesség sosem jó tanácsadó.

Érdemes barátainkat, ismerőseinket is meghallgatni. Sokan, ha elmesélik a problémáikat, vagy ami éppen bántja őket, segítenek nekünk felismerni, hogy a mi gondjaink nem is olyan nagyok, csak belülről nagyítva látjuk és túlzott fontosságot is tulajdoníthatunk nekik.

Kérdezzük meg magunktól, hogy „Vajon ez a  probléma mit számít nekem egy év múlva?” Ha semmi komoly hatása se lenne, akkor most miért kezeljük ennyire kiemelten és hagyjuk, hogy elrontsa a hangulatunkat, felszültté téve minket és a kapcsolatainkat.

Vezessünk hálanaplót. Aki nem ismeri ezt a technikát: minden nap azzal kezdjük, hogy soroljunk fel legalább 10 dolgot, vagy inkább 20-at, amiért hálásak vagyunk. Felsorolhatunk pozitív embereket, akikkel kapcsolatban állunk, eseményeket és dolgokat, amiért hálásak vagyunk és lehetünk. Ha nem érzünk ma hálát sok dologért, akkor gondolkodjunk úgy, hogy hány dologért lehetünk hálásak, ami nem történt meg velünk. Például van saját otthonunk, ahova hazatérhetünk esténkét és visszakaphatjuk lelki nyugalmunkat. Lehet, hogy nem akkora vagy nem ott helyezkedik el a lakásunk, ahol szeretnénk, de örülnünk kell annak, amink ma a rendelkezésünkre áll. Ne legyünk folyamatosan elégedetlenek, apró dolgokban is lássuk meg az örömöt. Ezekkel lehetünk pozitívabbak, segít megváltoztatni a fókuszunkat. A legtöbb esetben ez a stresszt is eltüntetheti az életünkből, mert céljainkra fókuszálhatunk és más lesz a fontos, nem az idegeskedés.

Addig is, amíg a fókuszunk átállításán dolgozunk, ajánlunk egy légző gyakorlatot a feszültség csillapítására: egy percig figyeljük és számoljuk a lélegzetvételünket és a következő percben próbáljuk mg a felére csökkenteni légzésszámunkat.

Az újévhez új szokások bevezetését kívánjuk mindenkinek és kitartást a véghezvitelhez!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás