A rugalmasság fokozása | Egészséges életmód

A rugalmasság fokozása

A nyújtás

A nyújtás

Ahogy öregszünk, és ifjúkori rugalmasságunkból egyre inkább veszítünk, a hajlékonyságot fokozó gyakorlatok minden korábbinál nagyobb jelentőségre tesznek szert.

Az idő múlásával a legtöbb ember ízületei és izmai bizonyos fokig elmerevednek – még a sportolók és a fitnesz lelkes hívei is csak ritkán használják ki az ízületeik teljes mozgástartományát. Ahogy telnek az évek, a mindennapi tevékenységek során feszültté vált izmok lassan torzulásokat okozhatnak a testtartásban, s egykori rugalmasságunk egyre csökken. A rendszeres edzés hatékonyan ellensúlyozza ezt a folyamatot, különösen akkor, ha izom-, és ízületi fájdalmaktól szenvedünk. Ha hajlékonyak maradunk, könnyebben mozgunk, energikusabbnak érezzük magunkat, és jobban boldogulunk megszokott teendőinkkel is.

Nyújtás és lazítás

A test természetes rugalmasságát, mozgékonyságát leginkább nyújtó gyakorlatokkal lehet fenntartani. A megfelelően és pontosan kivitelezett nyújtómozdulatok ellazítják a feszült izmokat, növelik az ízületek mozgásterjedelmét, megakadályozzák a merevséget és a görcsöket, és segítenek megőrizni a helyes testtartást és a könnyed mozgást. A kíméletes, de rendszeresen végzett nyújtás még ízületi panaszok esetén is enyhíti a fájdalmat és a kellemetlen érzést, valamint csökkenti a gyulladást.

Jóga és taj-csi

Sokan még mindig úgy tekintenek a nyújtásra, mint az edzés szükséges, ám unalmas levezetésére. Keleten azonban a lélek és a test harmóniájának elérésére törekvő mozgásformák, például a jóga és a taj-csi egyértelműen a nyújtásra, a lazításra és a jó tartásra helyezik a hangsúlyt. A taj-csi és a jóga is kiváló módszer arra, hogy az idősebbek megőrizzék rugalmasságukat és mozgékonyságukat.

Relaxáció

Érzelmi állapotunk szintén befolyásolhatja a rugalmasságunkat. Stressz hatására a váll és a nyak izmai összehúzódnak és megfeszülnek. Ez fej- és nyakfájáshoz vezethet, sőt akár az ízületeket is összepréselheti. A nyújtógyakorlatok oldják az izmok feszülését, és ettől egész lényünket ellazultabbnak érezzük. Sokan megnyugtató zenét hallgatnak nyújtás közben, és a légzésükre összpontosítanak, így ugyanis mélyebb és hatékonyabb a relaxáció.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás