A nyújtás 7 hihetetlen eredménye | Egészséges életmód

A nyújtás 7 hihetetlen eredménye

A nyújtás 7 hihetetlen eredményeSzoktad az izmaidat nyújtani? Ez nem csak azoknak szól, akik sportolnak, hanem mindenkinek. A nyújtásnak nagyon sok előnye van, melyekre nem is gondolnál. Nem kell jóga mesternek vagy akár fiatalnak lenni ahhoz, hogy egy jót nyújtsunk. Még csak sok időt sem vesz el az életünkből. Tehát kevés befektetéssel nagyon sokat nyerhetünk!

Sajnos általában kihagyjuk a nyújtást, mert sajnáljuk rá azt az 5 percet. Azzal pedig nem foglalkozunk, hogy hosszabb távon milyen bajokat idézhet elő ez a döntésünk. Természetesen néha én is kihagyom – nagyjából 10-szer egy évben, és általában meg is bánom, és „pótlom”. De milyen előnyökkel is jár a mindennapi életben a rendszeres nyújtás?

#1 feltölt energiával

Ha fáradtnak érezzük magunkat a délutáni órákban, akkor tartsunk 5 perc nyújtási szünetet. Nyugodtabbak leszünk és energikusabbak egy nyújtás után. Ez azért lehetséges, mert a stressz – ami minden embert érint manapság valamilyen formában – az izmokra is hatással van, görcsössé, merevvé teszi őket. A merev izomzat a keringést lassítja, ezért is érzünk fáradtságot. A megoldás egyszerű: 3-5 perc nyújtás. Nem kell nagy és komplikált dolgokra gondolni, egy nagy nyújtózkodás minden irányba, a lábaink megnyújtása előre hajlással és már készen is vagyunk. Utána ihatunk egy pohár vizet és már mehetünk is a dolgunkra.

#2 kisebb eséllyel esel el

Van egy készülék, amit arra találtak ki, hogy meg tudják mérni az emberek egyensúlyozó képességét. Végeztek egy kísérletet, hogy azok, akik nyújtanak vajon jobban tudnak-e egyensúlyozni, mint akik nem nyújtanak. A mérések előtt a csoport egyes tagjai 30 percig nyújtottak, míg a többiek csak üldögéltek. Az eredmény megdöbbentő lett: a nyújtást végzők jóval tovább tudták megőrizni stabilitásukat. A kutatók arra jutottak, hogy a karbantartott izomzat könnyebben tudja az apró ingatagságokat kompenzálni.

#3 könnyed és fájdalommentes mozgás

A rendszeres nyújtás megkönnyíti a merev izmokat és a csikorgó ízületeket, de ezeknek az előnyöknek a megszerzéséhez fontos, hogy a megfelelő módon nyújtsunk. A pozíció megtartásos, statikus nyújtásokat kerülni kell. A mobilitásra és a lágyszövetek habszivacs görgővel történő kilazítására kell helyezni a hangsúlyt. Például a csuklókörzés, vállkörzés, térdkörzés, azok a feladatok, melyek segítenek megőrizni az ízületek mozgékonyságát, és még az izmokat is nyújtják valamelyest.

#4 többet hozhatsz ki az edzéseidből

Hacsak nem vagy jógi, azt mondhatod, hogy a hajlékonyság teljesen felesleges számodra. Ugyanakkor a rendszeres nyújtással bármilyen edzéshez hozzáadhatunk valamit. Például vegyünk egy egyszerű guggolást. Minél mélyebbről indítjuk a guggolást, annál jobban tudjuk dolgoztatni az izmokat. A nagyobb mozgástartományt jobb edzés eredményt hozhat. Arról nem is beszélve, hogy az edzés utáni nyújtás javítja az izom regenerációját is.

#5 kisebb esély a sérülésekre

Előfordul, hogy megsérülünk – még akkor is, ha nem sportolunk. Viszont, aki rendszeresen nyújt, általában nehezebben és ritkábban sérül meg. Ez azért lehetséges, mert az izmoknak és az ízületeknek a nagyobb mozgástartomány és a laza tartás jobb védelmet nyújt egy „rossz mozdulatnál”. Természetesen a bemelegítés is sokat segíthet, hiszen az is valamilyen nyújtást jelent. Ezért mindig melegítsünk be!

#6 csökkenthet a vércukorszint

Már régóta tudjuk, hogy a sport tevékenység karban tartja a vércukor szintet, de azt talán eddig nem tudtuk, hogy a nyújtásnak is van benne szerepe. 2011-ben egy kísérlet keretein belül bizonyították, hogy a nyújtás igenis hatással van a vércukorszintre. Cukorbetegek voltak a kísérleti alanyok, akikkel cukros levet itattak. Ezután az egyik csoport 40 percig nyújtott, míg a másik nem. A nyújtást végző csoportnak alacsonyabb volt a következő mérésnél a vércukorszintje.

#7 kevésbé leszel stresszes

A stresszről már beszéltem, de hangsúlyozom még egyszer: akár hiszed, akár nem ma mindenkit túl sok stressz ér. Én is elég nyugodt természetű vagyok, de ettől még engem is rengeteg stressz ér napközben, melynek a legtöbbje nem tudatosul. A nyújtás egy testi és lelki ellazulást eredményez, ha jól csinálod. Ha rosszul csinálod, akkor csak egy fájdalmas, erőszakos tevékenység lesz – ami valószínűleg tovább növeli a tested stressz szintjét.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás