A mozgás egészséges! | Egészséges életmód

A mozgás egészséges!

A mozgás egészséges!Manapság ülünk otthonainkban, ülünk közlekedés közben, ülünk a munkahelyünkön és még nyaraláskor is csak a tengerparton szeretnénk üldögélni. Az ülés egyébként az egyik legrosszabb „tevékenység”, amit a gerincünkkel tehetünk. Viszont a mozgás, nagyon is egészséges és nem feltétlenül az élsport romboló hatásaira kell gondolni elsősorban.

Az átlagember, átlagos életviteléhez nincs szükség egész napos edzéstervekre. Még a zsúfolt napokba is be tudhatjuk csempészni a számunkra megfelelő testmozgást. Viszont az is igaz, hogy időráfordítást azért igényel – de igényelhet kevesebbet, mint amennyire most gondolunk. Próbáljuk meg a testmozgást beilleszteni a napunkba:

#1 Ülés helyett álljunk

Bár nagyon jó egy kicsit leülni, és pihenni, vagy akár lehet olyan egészségi állapotunk, amikor jobb ülni, de szerencsére az átlagember képes arra, hogy egészen sokat álljon. Természetesen erre is „edzeni” kell, eleinte kényelmetlen lehet. Például vezessük be, hogy a tv-t csak állva nézzük. Ennek több előnye is van: kevesebbet fogjuk nézni, másrészről pedig kevesebbet fogunk ülni. Másik nagyon jó szokásunk lehet az, ha telefonálunk vagy csak „nyomkodjuk” a telefont, akkor is felállunk. Ennek is hasonló előnyei vannak, mint a tv-s példának. Ha tudunk biztonságosan közlekedni a buszon úgy, hogy állunk, akkor álljunk – akkor is, ha van ülőhely!

#2 Ha már állunk, akkor sétáljunk!

Ezen a ponton kell elhatározni, hogy valamennyi időt rászánok a mozgásra. Például szálljunk le egy megállóval hamarabb a buszról és sétáljunk a célállomásig. Ha emeletes házban lakunk, akkor lift helyett menjünk lépcsőn – legalább egy emeletnyit. Ha gyermekünk van, akkor vigyük le a játszótérre és mi is sétáljunk, amíg a gyermek kiszórakozza magát a társaival. Ha autóval vagyunk, akkor parkoljunk távolabb a céltól, hogy sétálhassunk egy kicsit. Ha semmi ilyesmi nem működhet, akkor a buszmegálló és a házunk ajtaja közötti távolságot tegyük meg kétszer – haza sétálunk majd vissza a megállóhoz, majd ismét haza. Ha telefonálunk, álljunk fel és sétáljunk. Amikor kimegyünk a mosdóba, tegyünk extra métereket, sétáljunk – például irodaházban akár egy emeletnyit lemehetünk, majd vissza.

#3 Emeljük a szintet!

Ha már eljutottunk a sétáig, akkor emeljük a szintet és sétáljunk erőltetett menetben – hazafelé ideális, mert megizzadhatunk. Válasszunk olyan útvonalat, ahol van emelkedő vagy lépcső. És ha végképp elszántak vagyunk, akkor fussunk. Egy kis kocogás hazafelé segíthet „lerakni” a munkahelyi problémákat és kitisztítja a fejünket. Bármilyen szinten állunk jelenleg, mindig tudhatunk rajta egy kicsit emelni. Ez nem verseny, nem számít a másik hol tart. Csak az egészségünk a fontos – ahogy a mondás is tartja: ha egészség van, minden van. És ha tudunk heti három órát szánni a „komolyabb” edzésre, akkor tegyük meg!

Miért fontos a mozgás?

A mozgásnak, az edzésnek számtalan előnye van, és nagyon sokat javíthat egészségi állapotunkon. A vérnyomásos problémák és azok szövődményei ellen nagyon hasznos lehet. Bizonyított tény, hogy a csontritkulást megelőzheti. A bélpanaszokat is enyhítheti, és ahogy már írtam levezeti a stresszt – például a stressz miatti fejfájást elűzheti. A cukorbetegség kialakulását is elkerülhetjük a megfelelő testmozgással (és étkezéssel).

És ez csak a jéghegy csúcsa, hiszen számtalan dolog miatt előnyös a testmozgás. Talán még egy dolgot említenék, ez pedig az izmok szerepe. A testmozgás segíti az izmok fejlődését. Ahogy öregszünk, a test elkezd leépülni, ez elkerülhetetlen. Egyáltalán nem mindegy, hogy 10 kiló izomnak a felét fogjuk elveszíteni, vagy 20 kilónak – és nem arra buzdítalak, hogy legyél testépítő! A belső izmok fejlesztése nem fog „kigyúrt” kompozíciót eredményezni, mégis sokat fog jelenteni. Az izomzat az, ami összetart minket és végső soron az izomzat teszi lehetővé a mozgást is. És most irány a park és a mozgás!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás