Aromaterápia tippek és trükkök | Egészséges életmód

Aromaterápia tippek és trükkök

Aromaterápia tippek és trükkökAz aromaterápia sok helyen alkalmazható. Olyan ötleteket fogok itt bemutatni, amikre valószínűleg önmagától senki sem gondol. Az aromaterápia nem csak a klasszikus értelemben vett gyógyításra alkalmas. Sokszor még azt is gondoljuk, hogy minden aminek jó illata, az már aromaterápia. Ez sem igaz maradéktalanul.

Az aromaterápia valójában egy alternatív gyógyászati eszköz, ami esszenciális olajokat és más növényi összetevőket használ. Célja, hogy a páciens egészségére jótékony hatást gyakoroljon. Az alap tudást viszont szélesebb körben is fel lehet használni, nem csak gyógyításra. Most olyan ötleteket mutatok be, amik bárki számára jól jöhetnek a mindennapokban.

A büdös cipő esete

Lehet, hogy a lábunk miatt lesz büdös a cipő. Az is előfordul, hogy egyszerűen csak jó illatot akarunk adni a cipőnek. Az alábbi recept gyorsan alkalmazható és az előkészületek sem igényelnek sok időt. Mindenképp praktikus!

Hozzávalók:

  • 4 evőkanál szódabikarbóna
  • 4 evőkanál kukoricakeményítő
  • 5-6 csepp levendula illóolaj

A kukoricakeményítőt és a szódabikarbónát keverjük össze. Adjuk hozzá az olajat és jól keverjük el. Légmentesen zárható edényben tároljuk. Ha elkészültünk, keveset szórjunk a cipőbe, amikor néhány órán keresztül nem használjuk. Mielőtt felvennénk a cipőt, szórjuk ki belőle a keveréket!

Elalszol ebéd után a munkahelyen?

Sokszor evés után elpilledünk. Ez halmozottan igaz, ha előző este túl sokáig voltunk fent – akár munka miatt, akár személyes dolgokból adódóan. Ilyenkor jól jöhetnek olyan stimuláló olajok, amik hatására felébredünk, és jobban tudunk összpontosítani és koncentrálni. Íme néhány példa:

  • Bazsalikom
  • Fekete bors
  • Citrom
  • Borsmenta
  • Rozmaring

Vigyázz, mert ezek az aromák akár egész éjszaka ébren tarthatnak, ha este alkalmazod őket. A kora délutáni órákban ajánlom használni, ha szükségesnek érzed. A munkahelyi használathoz jól jöhet egy inhaláló is.

Hosszabb utazáshoz

Előfordul, hogy hosszabb utazáskor több időzónát is átlépünk. Ilyenkor kialakulhat a jetlag „betegség”. Ebben az esetben az ember biológiai órája nem lesz szinkronban a célállomás helyi idejével. Ez természetes, de mit lehet ellene tenni? Nos az aromaterápia erre is tud megoldást. A geránium és a citromfű nagyon jó megoldást jelenthetnek. Képesek kiegyenlíteni a hormonokat, ezáltal hozzájárulnak a biológia óra „szinkronizálásához”.

Ehhez hozzá lehet tenni a kamilla és a citromos gyömbér teákat. Ezek nagyon jót tesznek az emésztőrendszerünknek. Megnyugtatják és kiegyenlítik azt.

A nyári meleg és a fárasztó nap

Bár a forró nyári napok elmúltak, jövőre kipróbálhatjuk a következő trükköt. Egy nem illatosított, sűrű krémhez adjunk hozzá néhány csepp citrus illatot. Lefekvés előtt kenjük be vele a lábfejünket. Ha szükséges a krémet be is hűthetjük vagy hozzáadhatunk szintén behűtött borsmenta illatot.

Keverhetünk bájitalt is, ami a kimerítő napok után segíthet. Egy szórófejes palackban keverjünk össze 1 dl vizet 4 csepp római kamillával és 4 csepp levendulával. Lefekvés előtt spricceljük be a párnánkat vele. Ez segíteni fog az alvás alatt.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Aromaterápia és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás