Egészséges életmód

Az egészséges étkezés – 4. rész

Az egészséges étkezés - 4. részA cikksorozat előző részeiben megbeszéltük, hogy érdemes fokozatosan áttérni az egészségesebb életmódra, és nem egyik napról a másikra. Aztán szó volt a mértékletességről, és a cukorfogyasztásról. Majd a zöldségek és gyümölcsök nélkülözhetetlenségéről beszéltünk és a rostok egészségünkre gyakorolt jótékony hatásáról.

Ebben a részben pedig a szénhidrátokról és a csontokról fogunk beszélni. Ezek a témák is olyanok, hogy sok egymással ellentétes információt találhatunk róluk. Igyekszem leegyszerűsíteni és a hétköznapokban alkalmazhatóvá tenni azt a sok információt, amit erről a témáról fel lehet kutatni. Induljunk tovább az utunkon és alkalmazzuk az alábbiakat:

Folytatás

Kategóriák Diéta, életmód, táplálkozás | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

Lencse, spenóttal, mire jó?

Lencse, spenóttal, mire jó?A lencséről általában az újévi lencse evés babonája jut eszébe az embereknek, pedig van még jó néhány hasznos tulajdonsága! Például antioxidánsként hat a szervezetre és ha cukorbetegséggel küzdesz akkor is vedd fel a listádra, mert a glikémiás indexe alacsony. Ha gondunk van a tejjel, akkor is a lencse lehet a megoldás, mert pótolni tudja a tejben lévő anyagokat – természetesen nem maradéktalanul.

Egy kicsit a spenóttal is hasonló a helyzet, hiszen általában Popeye alakja rémlik fel bennünk, ha szóba kerül. A spenótban sok vitamin található, de legnagyobb arányban B-vitamint tartalmaz. A kismamák számára talán a folsav tartalma a legizgalmasabb, mert ez segíti a magzat fejlődését. És csökkenti a vércukor szintet, ezért cukorbetegeknek ez is ajánlott. Lássuk hogyan készíthetünk ezekből ízletes ételt:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Az egészséges étkezés – 3. rész

Az egészséges étkezés - 3. részEz már a sorozat harmadik része. Az első két részben megbeszéltük, hogy érdemes fokozatosan áttérni az egészségesebb életmódra, és nem egyik napról a másikra. Aztán szó volt a mértékletességről, és végül beszéltünk a cukorfogyasztásról. Nem lehet elégszer ismételni, hogy a hozzáadott cukor felesleges és egészségtelen!

Most ezekre az alapokra építkezve haladunk tovább. A zöldségek, gyümölcsök és a rost fontosságáról fogunk beszélni. Akármennyire is finom a sok feldolgozott étel, sajnos egészségtelenek, ezért limitálni kell őket étkezéseink során. Viszont a kevésbé kívánatos zöldségek és gyümölcsök nagyon is egészségesek – és létezik olyan elkészítési mód, amire nem tudunk mást mondani, csak annyit, hogy: finom!

Folytatás

Kategóriák Gabonafélék, táplálkozás, vitamin, Zöldség | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Vegán édesség – hozzáadott cukor nélkül!

Vegán édesség – hozzáadott cukor nélkül!Az avokádót Spanyolországból hozták be Európa területére a XVI. században. Különlegessége, hogy gyümölcs is, zöldség is és gyógynövény is. Telített zsírsavakban nagyon gazdag és rengeteg vitamint tartalmaz – például B-, C-, E- és A-vitamint. Az érett gyümölcsben értékelhető mennyiségű kálium, foszfor, vas, nátrium, kalcium és magnézium van.

Jó hatással van a szívre és az érrendszerre is, és kitűnő antioxidáns forrás. Ezenkívül külsőleg is alkalmazható, például kiszáradt bőrre – általában érzékeny bőrre alkalmazzák. Még ekcéma és koleszterin problémák esetén is segíthet. Mivel gyorsan avasodik, ezért vásárlás után hamar fel kell használni. Erre most egy finom és egészséges tippet adok:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Az egészséges étkezés – 2. rész

Az egészséges étkezés - 2. részAz első részben elkezdtük az alapozást. Megbeszéltük, hogy legtöbbünk számára nem megfelelő, ha egyik napról a másikra teljes mértékben megváltoztatjuk az étkezésünket. Ennél sokkal gyümölcsözőbb lehet, ha apránként haladunk – igaz, hogy több idő, de könnyebben tudunk kitartani mellette, amíg végül természetessé válik.

Ezután megbeszéltük, hogy a mértékletesség az egyik kulcsa az egészségesebb étkezésnek. Erre az alapra építkezünk most. Egy nagyon fontos lépéshez érkeztünk, amiről nem lehet eleget beszélni. Ez pedig a hozzáadott cukor kérdése. Lehet, hogy nem hiszed el, de sajnos igaz, hogy úgy eszel cukrot, hogy nem is tudsz róla. Lássuk miként lehet egészséges mederbe terelni a cukor fogyasztást:

Folytatás

Kategóriák táplálkozás | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Kókusztejes finomság

Kókusztejes finomságSzeretem az egyszerű és mégis nagyon egészséges ételeket. Ilyen ez a desszert is, melynek fő összetevője a kókusztej és a tojás. Természetesen az idénynek megfelelően bármilyen gyümölccsel kiegészíthető, akár díszítésként vagy magába a desszertbe is beletehető – csak vigyázzunk a gyümölcs természetes nedvességtartalmával, ne legyen túl híg a krémünk!

Bármilyen idény gyümölcs megfelelő kiegészítésként, de a legjobb mégis a kicsit fanyarabb, bogyós gyümölcs. Ezeknek van olyan kiemelkedő ízük, melyek jobban passzolhatnak a sütihez. Ha bizonytalanok vagyunk, akkor csináljuk gyümölcs nélkül és együnk hozzá lekvárt vagy friss gyümölcsöt. Így biztosan nem rontunk el semmit!

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Az egészséges étkezés – 1. rész

Az egészséges étkezés - 1. részAz egészséges étkezés nem azt jelenti, hogy egy keményen határolt, mindentől megvont étrendet követsz, amitől egészségtelenül sovány leszel, miközben számodra minden kedves ételt megvonsz magadtól. Inkább arról szól, hogy jobban érzed magadat, több energiád van, az egészségesebb vagy, és lelkileg kiegyensúlyozott.

Ha úgy érzed, hogy a táplálkozási tanácsoktól már torkig vagy, főként azért, mert ellentmondanak egymásnak, akkor nem vagy egyedül. Nagyon gyakran előfordul, hogy amit az egyik szakértő megenged, arról a másik azt mondja őrültség. Az egészséges étkezés sorozatban néhány egyszerű tippet mutatok be, hogyan válhatsz egyszerűen egészségesebbé.

Folytatás

Kategóriák Diéta, táplálkozás | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Együnk az agyunkért

Együnk az agyunkértAz agyunk egészségére is ugyanúgy kell(ene) figyelni, mint bármely más testrészünk egészségére. Közelítsük meg az egészséget most az agyunk irányából. A zöld leveles zöldségek (például spenót, mángold, kelkáposzta) tele vannak az agyra pozitívan ható elemekkel. Természetesen sok más táplálékot is fel lehetne sorolni, de talán a legegyszerűbb nem is jut eszünkbe: a víz.

A víz a legtermészetesebb ital, amit fogyaszthatunk – természetesen a tiszta vízre gondolok. A víz döntő szerepet játszik minden testi folyamatunkban. Víz nélkül gyorsabban öregszik meg a szervezetünk. Egy kísérlet kimutatta, hogy a kiszáradás agyzsugorodást okozhat. Tehát elsőként igyunk megfelelő mennyiségű és minőségű vizet. Utána jöhet az agyra jótékony hatást gyakorló étel:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Diétázz a mentális egészségedért

Diétázz a mentális egészségedértAz elmúlt néhány évben az orvosok és kutatók elkezdtek komolyabban foglalkozni a táplálkozás és a mentális egészség kapcsolatával. Ma már azt mondják, hogy az étrend a mentális egészségre sokkal nagyobb mértékben hat, mint az elsőre gondolnánk. A megfelelő étrenddel megelőzhetjük a potenciális mentális problémákat (például depresszió, szorongás).

Bár ma még nincs egyértelműen diéta alapú gyógymód a mentális betegségekre, mint kiegészítő „kezelés” bátran használhatjuk. Hiszen a fizikai egészségünkre biztosan előnyösen fog hatni, és ez már önmagában jó – ha ezen felül mentálisan is javulunk, akkor még jobb! Nézzük meg, hogy melyek azok a tényezők, amelyek befolyásolhatják a mentális egészségünket:

Folytatás

Kategóriák életmód | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

Függőséget NEM okozó étel

Függőséget NEM okozó ételAhogy már megbeszéltük, vannak bizonyos élelmiszerek, melyek függőséget okozhatnak. Érdemes ezeket kerülni. Viszont ahogy én is, vannak édesszájúak – akik jobban vágyódnak egy kis sütemény után, mint az átlag. Az „édesszájú” könnyen válhat függővé, nagyon észnél kell lenni! Ezért is, ma egy olyan receptet mutatok, mely valószínűleg nem fog függőséget okozni.

A köles tisztító hatása miatt böjtöléskor is ajánlott. Nem okoz gázképződést, könnyen emészthető. Gazdag vitaminokban és olyan ásványi anyagokban, mint a fogakat védő fluor, valamint a haj, a bőr, a körmök, a szem és az érfal egészségét védő szilícium. A gabonafélék közül a köles kifejezetten lúgosító hatású. Az egyetlen gabona, amelyik teljes értékű fehérjéket tartalmaz. Emellett értékes telítetlen zsírsavakban is gazdag.

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás