Egészséges életmód

Balzsam, ami hat – de nem mindenre

Balzsam, ami hat - de nem mindenreSzeretjük azt gondolni, hogy létezik olyan krém, pirula vagy bármilyen más megoldás, ami egyik pillanatról a másikra, bármilyen problémánkat megoldja. A helyzet az, hogy ilyen nincs. Viszont vannak olyan készítmények, melyek hatékonyan segíthetik a panaszok enyhítését. És csak ennyit tesznek, nem többet. De! Ha a panaszok folyamatosan enyhülnek, akkor a végén gyógyulás lesz belőle…

Sokféle krémet teszteltem már, és mindegyik jó volt valamire, de minden bajra egyik sem. Ezért az első és legfontosabb, hogy derítsük ki pontosan mi a problémánk. Ehhez sokszor orvosi segítségre van szükségünk. És ha már az orvosnál járunk kérdezzük meg, hogy az a krém amiről hallottunk, segíthet-e vagy sem. Ezzel pénzt és időt spórolunk. Na, de lássuk mi is ez a balzsam, és mire jó?

Folytatás

Kategóriák Gyógynövények | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Diófélék a bárból

Diófélék a bárbólA diófélékből nagyon finom nassolni valót lehet készíteni – és nem mellesleg egészségesek is. Például a kesudió magnézium tartalma csökkentheti vérnyomást. A paradió (vagy brazil dió) viszonylag sok kalciumot tartalmaz, mely az egészséges csontokhoz szükséges. A mogyoró remek vértisztító, ezért a cukorbeteg is bátran fogyaszthatják.

A dió csökkenti a koleszterinszintet, a mandula tele van a csontképződéshez nélkülözhetetlen kalciummal és még sorolhatnánk. Most egy olyan receptet mutatok be mellyel nagyon finommá varázsolhatók a diófélék. Bármikor megvendégelhetünk vele barátokat, ismerősöket – vagy akár magunk is nassolhatjuk ebéd után.

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Ne habozz, magozz! – Diófélék és magok

Ne habozz, magozz! - Diófélék és magokA diófélék és a magok zsír dús táplálékok, melyek a legtöbb E-vitamint tartalmazzák az ételek közül. Az E-vitamin idegvédőként és immunerősítő antioxidánsként is viselkedik. Ugyanakkor a közönséges diófélék a legzsírosabbak a feldolgozatlan ételek között. Zsírtartalmukat főként esszenciális zsírok adják.

Mind a szír, mind a zsírban oldódó E-vitamin fontos szerepet játszik a máj működésében. Aki sok zsiradékot fogyasztott (például magokból készült olajok), sok E-vitaminra van szüksége, hogy a zsír ne oxidálódjon. Ez fordítva is igaz, aki sok E-vitamint szed, sóvárogni fog a zsír után. A legjobb megoldás az E-vitamin pótlásra a természetes forrás, például a magok – de az is igaz, hogy bizonyos esetekben szükséges kiegészítőket is szedni.

Folytatás

Kategóriák életmód, táplálkozás | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Mire kell figyelni a nyár végén?

Mire kell figyelni a nyár végén?A nyárutó rövid, alig észlelhető, mely körülbelül a nyár utolsó hónapjára esik. A tavaszi és nyári “kitárulkozó” időszak utolsó szakasza, melyet az őszi és téli zárkózottabb, hűvösebb időszak vált fel. Ez a rövid időszak általában nyugodt, a szélsőségektől mentes és talán ezért is olyan kellemes. Még a nap fénymintái is másik ilyenkor.

Ahogyan az évszakok változnak a testünknek is változnia kell, hiszen a különböző évszakokban különböző táplálkozási lehetőségeink vannak. A változásra fel lehet készíteni a testünket, így könnyebben fogjuk viselni a változást is. A felkészülés és váltás nagyon egyszerű és élvezetes. Sok lehetőséget mutatok be a nyárutó idejére:

Folytatás

Kategóriák életmód | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Táplálék kiegészítőkből van jó?

Táplálék kiegészítőkből van jó?A táplálék kiegészítők használata vitatott téma. Egyesek szerint nem szükséges, mások szerint fontos kiegészítése a mindennapos étkezésnek.  Ebben a kérdésben nem tudnak megegyezni, de van néhány dolog, amiben konszenzus van. A kiegészítők minősége nem egyforma, ezért nagyon gondosan kell kiválasztani, melyikre adunk ki pénzt.

És van még egy fontos dolog, amiben mindenki egyet ért: ez csak kiegészítő! Nem várhatjuk el tőle, hogy helytelen étkezünk, de majd mindent rendbe hoz néhány bogyó! Ez nem így működik. Helyesen kell étkezni, és bizonyos esetekben mindenképpen szükséges az étel mellett valamilyen kiegészítőt szedni egy ideig. Az kell megérteni, hogy először vissza kell nyerni az egészségünket (lehetőleg minél gyorsabban) és utána fenn kell tartani. Ezekben lehet segítségünkre a kiegészítő… de melyik?

Folytatás

Kategóriák Étrend kiegészítő | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

Vegán fasírt – komplettálva

Vegán fasírt - komplettálvaAhogy már írtam róla korábban, a vegán étrenddel semmi gond nincs, de figyelni kell a fehérje komplettálásra. Röviden: biztosítani kell minden esszenciális aminosavat a testünk számára egy étkezésen belül. Ha húsmentes napot (vagy hetet, hónapot) iktatunk be az életünkbe figyeljünk a komplettálásra! Nem mindegy mit eszünk!

Két hónapja írtam a falafelről egy receptet. Most azoknak járok a kedvébe, akik a csicseriborsót nem szeretik. Ez a babos, lencsés fasírt nem csak finom, de komplettálva is van. Tehát nyugodtan lehet fogyasztani. Az elkészítés könnyű, gyors és olcsó. Természetesen az ízre nem lehet panasz! Irány a konyha! Kellemes főzést és jó étvágyat kívánok!

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Mi az a “Teljes Étel”?

Mi az a "Teljes Étel"?Talán kezdjük onnan, hogy ma az átlagos ember mit eszik? Éttermekben ne keressük a teljes értékű ételeket, mert a többségben ez nem található meg. A boltok polcain is nehéz felfedezni az igazán értékes alapanyagokat. És valljuk be, már szüleink sem vették figyelembe az ételek “teljességének” fontosságát. És ez nem az ő hibájuk…

Ahogyan a természettől eltávolodtunk, egyre kevésbé tudjuk megállapítani, hogy milyen ételre lenne szükségünk. Bár még ma is van olyan orvos, aki azt mondja, hogy bármit ehetünk, “nem számít”, azért ez nem így van. Az autóba sem tölthetünk bele bármilyen üzemanyagot. A szervezetünknek sem jó bármilyen étel. Mi is az a “teljes étel”, melyet minden embernek fogyasztania kellene?

Folytatás

Kategóriák életmód | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Spenótos bableves

Spenótos bablevesSzíveseknek kifejezetten jó ez a recept, de természetesen bárki fogyaszthatja. Magas a fehérje tartalma, sok benne a vitamin, kifejezetten tápláló és nagyon finom. A babot kedvünkre lecserélhetjük valamilyen más fajtára vagy akár csicseriborsóra is. Az étel rosttartalma miatt segít a bensőnket tisztán tartani.

A spenót vastartalma sokkal jobban megfelel szervezetünk számára, mint a vörös húsok. Ezenkívül gazdag antioxidáns forrás is. A leves elkészítése egyszerű, nem kell sok időt a konyhában tölteni. Még nyáron is érdemes melegen fogyasztani, mert a meleg étel arra készteti a testet, hogy hűtse le önmagát.

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

A szív és érrendszer egészsége

A szív és érrendszer egészségeAkinek már gondja van a szívével annak azért kellene betartania az alábbiakat, akinek nincs annak pedig azért, hogy ne is legyen gondja. És mit kell betartani? Nos ez egyszerű: mozgás és egészséges táplálkozás. Ez az alapvető egészségnek az alapköve, de most nézzük meg kifejezetten a szívre vonatkozólag.

Figyelembe kell venni, hogy a szív- és érrendszeri panaszokkal küzdőknek más lehetőségeik vannak mozgás terén, mint az egészségeseknek. Ez igaz a táplálkozásra is, de ezek nem azt jelentik, hogy akinek nincs panasza az ne kövesse az alábbi leírást. Észre fogod venni, hogy mennyi minden van benne, ami általánosságban is hasznos, nem csak a szívbetegek számára. Lássuk az életmódot:

Folytatás

Kategóriák edzés, életmód | Kulcsszavak , , , , , | Szólj hozzá

Reggelizel? Ezt javaslom!

Reggelizel? Ezt javaslom!Ha van időd reggelizni, akkor feltétlenül válassz teljes értékű, friss ételt – ha ennél rohanósabb a reggeled, akkor maradnak a teljes értékű ivólevek, turmixok, melyeket előző este is el lehet készíteni. Hihetetlenül finom és tápláló ételt lehet készíteni mindössze néhány alapanyagból. A mostani ajánlásomhoz sem kell sok összetevő!

Zab és sütőtök az alapja a reggelinek. A sütőtök csökkentheti a gyulladásokat és rengeteg A-vitamint tartalmaz. A zab azonkívül, hogyan gluténmentes (valójában nem az, de a benne lévő glutént a gluténérzékenyek is tudják emészteni) béta-glükánt is tartalmaz. Ezt a két főösszetevőt fogjuk kombinálni egy finom reggelihez:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás