Egészséges életmód

Különleges csirke recept

Ragus csirke recept, tésztácskákkalA csirkés ételek mindig nagyon könnyen elkészíthetők, de könnyen eljuthatunk oda, hogy megunjuk a recepteket. Sokszor ugyanazok az ötletek keringenek a receptekben. Ezen változtat egy kicsit a mostani. A receptet lehetőleg egészségesebb formában készítsük el, de ha valami nincs kézénél, akkor sincs gond, mert mellékeltem alternatívát.

A receptet elkészíteni nagyon egyszerű és a végeredmény nagyon szerethető! Ne lepődj meg, kicsit szokatlan, csak készíts el bátran. Aztán jöhetnek a variációk, ha már kicsit rutinosabbak vagyunk. A ragu összetételén bármikor kedvünkre változtathatunk. Aki inkább a hagyományos magyar ízeket szereti, elkészítheti lecsós jellegűre is.

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

Hogyan együnk több zöldséget, ha nem szeretjük?

Hogyan együnk több zöldséget, ha nem szeretjük?Nagyon sok olyan emberrel találkozom, akik nem szeretik a zöldségeket és ezért nem is esznek eleget belőle – vagy egyáltalán nem esznek zöldségeket. Ők általában teljes mértékben elzárkóznak, semmit sem hajlandóak kipróbálni- Ha tudják, hogy valamiben zöldség van és muszáj megkóstolniuk, akkor megteszik, de azt mondják, nem ízlik és egy falatnál többet nem esznek. Mit lehet tenni?

Nagyon fontos, hogy ha ilyen emberrel találkozunk, esetleg a családtagunk, akkor ne erőltessük. Minél inkább ráerőltetjük a mi akaratunkat, annál inkább ellenállni fog. Viszont tétlenek se maradjunk, ugyanis van egy nagyon pici előnyünk: csak akkor ellenáll, ha tudja, mit eszik. Ugyanis aki kevés zöldséget eszik, annak általában az ízlelése sem tökéletes.

Folytatás

Kategóriák Zöldség | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Holland édesség egészséges(ebb)en

Holland édesség egészséges(ebb)enA Poffertjes egy tradicionális holland tésztaféleség, átmenet a fánk és a palacsinta között. Tésztája könnyű és szivacsos, és mondanom sem kell, hogy nagyon kapós. A tipikus Poffertjes édes, melyet cukorral, vajjal, és néha lekvárral tálalnak. Ennek ellenére sokféle változat létezik, például sajtos – és csak a fantáziánkra van bízva, mit hozunk ki belőle.

A Poffertjes egy ünnepi csemegének számít Hollandiában, melyet ugyan úgy fogyasztanak nyáron és télen is. Természetesen a téli időben sokkal népszerűbb, melyet általában frissen készítenek a vevőnek. Elkészítése egyszerű és most egy szép példát mutatok arra, miként lehet egy ilyen receptet egészségesebbé tenni. Az eredeti receptet és a módosításokat is közlöm:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Sokszor keveset vagy ritkán, de sokat?

Sokszor keveset vagy ritkán, de sokat?Örök kérdés az étkezésben, hogy sokszor kellene keveset enni vagy ritkábban, de egy-egy étkezésnél nagyobb adagokat. Erre persze sokan rávágják, hogy sokszor keveset – ugyanis a közhiedelemben ez terjedt el, de valóban ez a jobbik út? A fogyókúrázóknak mindenképpen a sokszor keveset megoldást javasolják, legalábbis többségében.

Aztán találni olyan embereket is, akik naponta csak egyszer esznek, akkor viszont nagyon nagy mennyiséget. Rájuk ferde szemmel néznek, és azt gondolják, hamar megbetegszenek – aztán valamiért mégis egészségesek. Vajon mi az igazság, és melyik megoldásnak milyen következményei lehetnek? Mi lenne az optimális? Szerencsére már ezekre a kérdésekre is folytattak kutatásokat:

Folytatás

Kategóriák Tippek, Tudomány | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Fehérjében gazdag recept

Mézes-szezámos csirkemell receptA fehérje nem csak a testépítők számára fontos – bár általában pontosan erre gondolunk. Testünkben sokféle fehérje található, és mindegyik más és más funkcióhoz szükséges. Például a különböző enzimek aktivitását befolyásolják, jeleznek a sejteknek, mikor és mit kell tenniük, sőt, a szervek közötti szállító szerepét is betölthetik.

Szerepet játszanak a szervezet védekező funkcióiban is, melyek a sérülések és fertőzésektől védenek meg minket. A mozgásunkat támogató szilárd vázat is a fehérjéknek köszönhetjük részben. Illetve különböző hormonok, enzimek és immunsejtek előállításához is szükséges alkotóelem a fehérje. Mivel nincs fehérje raktárunk, ezért érdemes mindennap fogyasztani, például ilyen finom étel formájában:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Az éhség érzet csapája

Az éhség érzet csapájaEgy nemrégiben készült tanulmány szerint az éhség és a teltség érzet összefügghet az egyén étkezéssel kapcsolatos várakozásaival – és nem azzal, hogy mennyi étel van a tányéron. Az agyunk sok mindent tud befolyásolni, melyekre már van bizonyítékunk (ilyen például a fájdalom érzet). Ennek kapcsán azt vizsgálták, hogy vajon van-e befolyása az agynak az éhség és teltség érzeteinkre.

Korábban már vizsgálták azt, hogy mit gondolunk arról, amit eszünk és amennyit eszünk. Például azt javasolják, hogy „várható jóllakottság” (vagyis a várakozás, hogy egy étkezés után mennyire fogod telítve érezni magadat) nagyon jelentős szerepet játszik abban, mennyire érzed magad eltelve. Dr. Steven Brown (Sheffield Hallam egyetem, Anglia) és csapata vizsgálta ezt a kérdéskört:

Folytatás

Kategóriák Tippek | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Gluténmentes pizza – természetesen finom!

Gluténmentes Brokkolis pizza receptAkinek problémája a gluténnal vagy akár a lisztekkel, biztosan szereti tudni, hogyan lehet úgy pizzát készíteni, hogy az az érzékenyeknek is megfelelő legyen. Jó hír a pizzatészta nem feltétlenül készül hagyományos módon és mégis finom lesz! Erre egy jó példa az, amikor egyszerűen brokkolit használunk tészta alapnak.

A brokkoli ráadásul nagyon egészséges is, így nem csak gluténmentes ételt kapunk, hanem extra tápanyagokat teszünk az ételbe. Ráadásul a főtt brokkolinak a kalória mennyisége alacsony, tehát még súlyproblémásoknak is tökéletes választás. Így ehetünk pizzát anélkül, hogy „bűnözni” kellene. Itt az egészséges(ebb) brokkolis pizza recept:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Az E-számokról őszintén

Az E-számokról őszinténÚgy is fogalmazhatnék: miből áll az az étel, amit megveszel a boltban? Nézz meg bármilyen élelmiszert, ami nem nyers formában vásárolható meg, és valószínűleg találsz benne adalékanyagot („E” számos összetevőket). Nagy kérdés, hogy ezekre valóban szükség van-e, illetve miként hatnak az egészségünkre? Erre a kérdésre nagyon sok választ találunk az interneten, melyek szöges ellentétben állnak egymással.

Éppen ezért nehéz a kérdésekre válaszolni, de mint általában, most is a tényekre próbálok szorítkozni. Ha ismerjük a tényeket, utána eldönthetjük, hogy figyelünk-e az „E” összetevőkre, vagy gond nélkül megesszük őket. Remélem, olyan bölcs döntést fogsz tudni hozni, mely maximálisan támogatja a saját és családod egészségét.

Folytatás

Kategóriák Tudomány | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

Enchiladas recept másképp

Cukkinis enchiladas receptAz enchiladas egy spanyol étel. Kukorica tortillából készül, amit valamivel megtöltenek és csilis paprika mártással tálalnak. A töltelék általában valamilyen húsos, zöldséges egyveleg. Az enchilar kifejezésből képződött elnevezés azt jelenti, hogy csilivel ízesített, dekorált. Eredetileg Mexikó területéről származik és már a Maják idejében is létezett.

Az őseredeti változatban a töltelék hal volt, ahogy terjedni kezdett az enchiladas, úgy a töltelékek is változatosabbá váltak. A most közölt recept a mostanában elterjedt enchiladas ételekre hasonlít leginkább, de nem tortillát fogunk használni. Már csak azért sem, hogy ötletet adjak az ételek átvariálásához. Íme, a cukkinis enchiladas:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

A nyújtás 7 hihetetlen eredménye

A nyújtás 7 hihetetlen eredményeSzoktad az izmaidat nyújtani? Ez nem csak azoknak szól, akik sportolnak, hanem mindenkinek. A nyújtásnak nagyon sok előnye van, melyekre nem is gondolnál. Nem kell jóga mesternek vagy akár fiatalnak lenni ahhoz, hogy egy jót nyújtsunk. Még csak sok időt sem vesz el az életünkből. Tehát kevés befektetéssel nagyon sokat nyerhetünk!

Sajnos általában kihagyjuk a nyújtást, mert sajnáljuk rá azt az 5 percet. Azzal pedig nem foglalkozunk, hogy hosszabb távon milyen bajokat idézhet elő ez a döntésünk. Természetesen néha én is kihagyom – nagyjából 10-szer egy évben, és általában meg is bánom, és „pótlom”. De milyen előnyökkel is jár a mindennapi életben a rendszeres nyújtás?

Folytatás

Kategóriák edzés | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás