Egészséges életmód

A beleidtől függ, melyik kenyér ideálisabb

A beleidtől függ, melyik kenyér ideálisabbA különböző ételekre különbözőképpen reagál a testünk, mert mindegyikünk emésztő rendszere másképpen fejlődött ki. Ezért lehetséges az, hogy a kenyérfélék terén is egyedtől függ, hogy melyikszámára a legjobb. A legjobb barátod étrendje nem biztos, hogy neked is jó lesz, és fordítva – ezért van az, hogy sokszor a „csoda” diéták nem működnek mindenkinél.

Néhány nappal ezelőtt látott napvilágot egy kutatási eredmény, mely arra kereste a választ, hogy a kenyér miként befolyásolja az emberi szervezetet. Ennek kapcsán a belekre tett hatásokat és a belek reakciót is vizsgálták. Egyértelműen kiderült, hogy nagyon is fontos az egyéni tulajdonságok figyelembe vétele, amikor ételeink kiválasztásáról van szó:

Folytatás

Kategóriák Tippek | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Fermentálás a gyakorlatban

Fermentálás a gyakorlatbanA fermentált (savanyított) zöldségek nagyon egészségesek, és az emésztésre kifejezetten jó hatással van. Például az allergia egyik oka lehet az áteresztő bél, melynek természetes „gyógyszere” lehet a fermentált gyógynövény. A fermentált ételeket jól ismerjük és szeretjük is, gondoljunk itt a csalamádéra vagy akár a kovászolt uborkára.

Most egy olyan különleges, kipróbált és bevált ötletek fogok közre adni, mely nagyon-nagyon finom. A receptet édesanyámtól tanultam és ő istenien csinálja ezt a fermentált zöldséget. Ha valamilyen különleges savanyúságra vágysz, amely egészséges és finom is, akkor ajánlom szíves figyelmedbe az alábbi egyszerű receptet:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

30 étel és gyógynövény, melyeknek antibiotikus hatása van

30 étel és gyógynövény, melyeknek antibiotikus hatása vanAz anti- (ellen) és biotikum (élet) szó olyan gyógyászati mikrobális szerekre utal, melyek a káros baktériumok megölését szolgálják. A szintetikus formáikkal (gyógyszerekkel) az a probléma, hogy a jó és rossz baktériumokat is megölik. Így a szervezet fontos immunrendszeri funkciói gyengülnek. Ennek ellenére a gyógyszerek nagyon fontosak, de csak akkor használjuk, ha tényleg szükséges – és utána regeneráljuk megfelelően a testünket.

Például egy egyszerű megfázás esetén forduljunk a természetes megoldásokhoz. Nagyon könnyen támogathatjuk a testünk immunrendszerét a normális étkezésünkkel. Egyszerűen csak egy kicsit tudatosabban kell figyelni arra, hogy betegség esetén mit eszünk (akár szedünk gyógyszert, akár nem). Például a candida elszaporodása is megfékezhető természetes antibiotikumokkal.

Folytatás

Kategóriák Méregtelenítés | Kulcsszavak , , , , , | Szólj hozzá

Fehérjével megpakolt, gyermekeknek is megfelelő étel

Fehérjével megpakolt, gyermekeknek is megfelelő ételBár a fehérje fogyasztása nagyon fontos egy fejlődő szervezet számára, azt is tudni kell, hogy a megfelelő fizikai aktivitás nélkül a fehérje nem épül be. A felesleges fehérjét a test nem tárolja, hanem lebontja, és a vizelettel üríti ki. Ez megterhelheti a veséket, ezért sose adjunk túl sok fehérjét egy gyermeknek (és felnőttnek se). A megfelelő mennyiség sok mindentől függ.

A gyermekek fehérje szükséglete magasabb, mint a felnőtteké. Kiindulási alapnak az 1,86-0,9 g/nap/testtömeg értéket szokták javasolni. Így alakul ki, hogy a napi energia szükséglet kb. 15%-a a fehérjéből lesz biztosítva. Hat éves kortól nagyjából ez az érték 1 g/nap/testtömeg értékre csökken. Ennek megfelelően nézzünk egy igazán sok (17g / adag) fehérjét tartalmazó ételt:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Hogyan etessük egészségesen a 6 évnél fiatalabb gyermeket?

Hogyan etessük egészségesen a 6 évnél fiatalabb gyermeket?A gyermekkorban felvett jó szokások nagyon sokat segítenek az embernek a felnőttkorban. Régebben nem kellett ekkora hangsúlyt fektetni a megfelelő étkezés fontosságára, mert egyrészt nem volt ekkora választék és másrészt nem volt ennyi rossz minőségű étel a boltokban. Amikor én gyermek voltam, nem lehetett előre elkészített pizzát vagy szendvicset kapni bármelyik boltban.

A megváltozott lehetőségekhez alkalmazkodni kell, de nem szabad áldozatául esni a nagy kényelemnek sem. Az előre elkészített ételek gyorsan elkészülnek, egyszerűen elkészíthetők és finomak – de többségében egészségtelenek. Ezért fontos, hogy a gyermeknek ideje korán megtanítsuk azt, hogyan kell enni és megszerettessük vele a jó minőségű ételeket. Íme, a tippek, mi szükséges egy gyermeknek:

Folytatás

Kategóriák táplálkozás | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

20 perc egészség

20 perc egészség - gyors csirkés saláta receptAz egészséges étkezéshez nincs szükségünk arra, hogy egy egész estét betöltő konyhamaratont végezzünk, melynek végeztével az összes konyhai felszerelésed a mosogatóban landol. Ennél szerencsére sokkal egyszerűbb a helyzet, és sokkal gyorsabban elkészülhetsz, mint gondolnád. Például elég lehet akár 20 perc is…

A trükk az, hogy megtaláld a megfelelő egyensúlyt. A legfontosabb, hogy az alapanyagok jó minőségűek legyenek és egészségesek. Utána következik az, hogyan lehet ebből finom ételt készíteni a lehető leggyorsabban. A gyorsan elkészíthető sokszor azt is jelenti, hogy egyszerű, ezzel két legyet ütünk egy csapásra, hiszen egy átlagosan képzett „konyhamester” is képes elbánni vele. Lássuk a megoldást:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

Hét “egészséges” tipp, amit el kell kerülnöd

Hét “egészséges” tipp, amit el kell kerülnödMa olyan korban élünk, amikor nagyon sok – talán túl sok – információhoz juthatunk hozzá nagyon is könnyen. Ennek nagyon sok előnye van, és rengeteg lehetőség rejlik benne. Sajnos van árnyoldala is, ez pedig abból adódik, hogy hiszékenyek vagyunk. A legjobb az, ha tisztában vagyunk az emberi test alapvető működésével és ennek fényében hozunk döntéseket.

Viszont azt is megértem, hogy nagyon könnyű bedőlni a reklámoknak, kampányoknak és olyan ételeket, élelmiszereket választani, melyek rombolják egészségünket – legalábbis hosszú távon. Ráadásul pontosan tudják, hogy mi fog nekünk tetszeni. Tudják, hogyan kell csomagolni, milyen ízeket kell kikeverni ahhoz, hogy rákapjunk. Legyen meg a józan eszünk és ezekkel vigyázzunk:

Folytatás

Kategóriák Tippek | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Gyors és tápláló recept – Jamie Oliver-től

Gyors és tápláló recept – Jamie Oliver-tőlA mai világban két nagy probléma van az étkezéssel kapcsolatban. Az egyik, hogy a többség olyan gyors megoldásokat választ, amikor étkezésről van szó, amely rombolja az egészséget –de legalább gyorsan készen van… Például gyors éttermek, előre elkészített, fagyasztott ételek, előre pácolt húsok. Ezek mindegyike egészségtelen – tehát gyors, gyorsan rombolja az egészséget, mert már az egészségre sincs időnk.

A másik nagy gond az a tévhit, hogy az egészséges étel nem lehet finom. Valahogy az emberek fejében az él, hogy, ami egészséges az nem finom. Pedig ez nem így van és szerencsére ma már nagyon sok olyan választási lehetőségünk van, amikor az egészség találkozik a nagyon finom ízzel és aromával. Most egy olyan gyors és finom receptet hoztam, melyre semmi panaszod nem lehet:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Folyamatosan megtévesztenek! Ne dőlj be!

Folyamatosan megtévesztenek! Ne dőlj be!Figyelem magam körül az embereket és nem teljesen értem, hogy miért nem úgy cselekszenek, ahogyan az logikus lenne. Mindenki tudja, hogy a McDonald’s vagy Burger King éttermek ételei nem a lehető legegészségesebbek, mégis rendszeresen járnak oda enni az emberek. A gyors éttermek álláspontját megértem, nekik az a fontos, hogy minél több eladást érjenek el. Ez jó üzlet nekik.

Az emberek miért nem képesek a jó megoldást választani – hiszen azt mindenki tudja, hogy ezek az ételek nem jó minőségűek… Láttam egy videót, Talán Jamie Oliver volt, aki bemutatta a gyermekeknek, hogy milyen módon készül a gumicukor. A gyermekek undorodtak a folyamatot látva. A végén mégis mindegyikük kért gumicukrot, mert az finom. Mi a megoldás?

Folytatás

Kategóriák életmód, táplálkozás, Zöldség | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Spenótos palacsinta torta

Spenótos palacsinta tortaMondhatnánk, hogy a sajt és a palacsinta nem túl egészséges, de ez csak az elkészítés módjától függ. Például a királybúza gluténmentes, így az abból készült palacsinta nem is olyan rossz választás. Választhatunk más liszteket is, melyekből szintén nagyon jó palacsintát lehet készíteni és egészségesebb, mint a hagyományos búzából készült.

Sajt terén is vannak lehetőségeink, hiszen nagyon jó növényi sajtokat lehet kapni. Például az általam használt növényi sajt sokkal olcsóbb, mint a receptben ajánlott Gruyére (arról nem is beszélve, hogy a növényi sajtban nincs állati eredetű összetevő). Legyél kreatív, használj mindig egészséges összetevőket és akkor a végeredmény nem csak finom, hanem egészséges(ebb) is lesz!

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás