Egészséges életmód

Koncentráljunk az alvásra!

Koncentráljunk az alvásra!Az alvás életünk fontos része. Észre sem vessük, de közel életünk egyharmadát átalusszuk. Nem mindegy, hogy milyen minőségben tesszük ezt. Ugyanis nélkülözhetetlen az alvás a testünk regenerálódásához, de a napközben szerzett új ismeretek és a napközbeni érzelmi behatások feldolgozása is éjszakánként történik az alvási fázisban. Amennyiben nem megfelelő mennyiségű és minőségű az alvással eltöltött időnk, fáradtak, álmosak leszünk, és egészségi problémáink is indokolható vele bizonyos esetekben, és immunrendszerünk is legyengülhet.

Az alvás több fázisra osztható: szendergés, felszínes alvás, mélyalvás, álomalvás (REM – rapid eye movement). A különböző fázisokban az alvás mélysége sem egyenletes. Bár az is elképzelhető néhányak esetében, hogy kívülről szemlélve úgy tűnik, hogy ugyanabban a pózban ébrednek, mint ahogy lefeküdtek, mégis csak kívülről mozdulatlanok, miközben sok különböző dolog történik szervezetükben.

Folytatás

Kategóriák életmód | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

A legfinomabb parmezános sült csirke

A legfinomabb parmezános sült csirkeA chilifélék nagyon csípősek, ezért mindig keveset használok belőlük, de mindenképp érdemes használni őket. Hatóanyaguk legfőbb képviselője a kapszaicin nevű vegyület, melynek egy sor jótékony hatása van. Például: képes megakadályozni a zsírsejtek növekedését, serkenti az emésztést és a vérkeringést, gátolja a gyomorfekély kialakulását. És fogyasztása úgy serkenti a gyomor váladékképzését, hogy az védelmet képez az irritáló anyagok ellen.

Ezeken kívül is van még jó néhány hasznos tulajdonsága, például fájdalomcsillapító hatású és a reumás panaszokra kifejezetten jó hatással lehet. Éppen ezért egy kis csilit is belecsempészünk ebbe a receptbe. Irány a konyha:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , , , , | Szólj hozzá

A stressz kezelése fontos lépés az egészség útján

A stressz kezelése fontos lépés az egészség útjánA folyamatos stressz nagy nyomást okoz szervezetünkben, mind betegségeket okozhat, mind a hangulatunkra, lelkünkre rossz hatással van. Rohanó életünkben is figyelnünk kell önmagunkra, fontos, hogy kiegyensúlyozottan, jó hangulatban tudjuk kezelni kapcsolatainkat, családunkba harmóniát. Azonban ha feszültek, idegesek vagyunk, nincs türelmünk még szeretteinkhez sem, nemhogy ügyfelünkhöz vagy utastársainkhoz. De ne rajtuk vezessük le feszültségünket, akik gyakran még okát sem tudják, miért bántunk velük így.

Tervezzük meg, hogy a stresszt hogyan űzzük ki hétköznapjainkból, mit teszünk ellene. Akár naptárban vezethetjük, hogy mikor szánunk meditációra időt. Érdemes akár céljainkról vizualizációs gyakorlatokat is végeznünk. De a testmozgás szintén segít a stressz levezetésében. Például az ütő mozdulatok vagy a kiabálás a stressz levezetésének jó módszerei, ezért tollaslabda, a tenisz vagy egy jó szurkolás is megfelelő eszköz, de a jóga is kiváló stresszoldó.

Folytatás

Kategóriák edzés | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

A zsírégető káposztaleves

A zsírégető káposztalevesA káposztának számos egészségre gyakorolt jó tulajdonsága van. Például a rákos daganatok ellen hatásosan képes harcolni. Sok C-vitamint tartalmaz, mely immunerősítő hatású. Aminosavakban gazdag, ezért a gyulladásokkal is meg tud küzdeni. Tartalmaz béta-karotint, mely a szürke hályog kialakulásának kockázatát csökkenti.

K-vitamin tartalma bizonyítottan csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának lehetőségét. A káposzta leve nagyon jót tehet a gyomorfekély kezelésében. És végül, de nem utolsó sorban, mivel a kalória tartalma alacsony, ezért a különböző diéták hasznos étele lehet. Éppen ezért ajánlom figyelmedbe az alábbi egyszerű receptet:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Az egészséges életmód egy fontos lépése a mozgás

Az egészséges életmód egy fontos lépése a mozgásNézzük, hogyan is tudnánk a fizikai aktivitásunkat növelni:

Legyen szórakoztató az általunk választott tevékenység. Túrázni vagy sétálni mehetünk barátainkkal, de akár egy karate képzés vagy zumba zenés, táncos súlycsökkentés egy kellemes csoportos együttlét, jó kapcsolatápolás is egyben. Nem kell az edzőtermi kardio-berendezéseket választanunk, hisz sokan monoton és unalmas mozgásformának látják, ezért akadályozzák is őket a kitartó testmozgás fenntartásában. Nem szorulunk a gépek monoton világára és érdemes inkább csoportosan mozogni, mert akkor könnyebben megyünk el akkor is, ha épp rossz kedvünk van, vagy a halogatást kiveri fejünkből egy jó kis barátnő, akivel az aktuális kérdésekről elcsicsereghetünk testedzés közben is.

Folytatás

Kategóriák edzés | Kulcsszavak , | Szólj hozzá

Új év, új lehetőség a vitaminokra

Új év, új lehetőség a vitaminokraA vitaminok szedésével kapcsolatban nagyon sok vélemény alakult ki. Talán az egyik legjobb megközelítés az, ha a szervezetnek van valamilyen problémája, akkor mint egy hasznos kiegészítő alkalmazható. Természetesen most sem javaslom, hogy önkéntesen állapítsuk, meg mire lenne szüksége a testünknek. Mindig forduljunk szakemberhez!

Sajnos sok tévhit van a vitaminok felszívódásával kapcsolatban. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen ételeket eszünk, merthogy a vitamin CSAK kiegészítés. Az alapvető egészséget a megfelelő mennyiségű és minőségű táplálék fogja biztosítani. Ehhez lehet adagolni egy kevés segítséget, ami nagyon hasznos lehet a megfelelő mennyiségben. Lássuk miként is lehet ezt jól csinálni.

Folytatás

Kategóriák vitamin | Kulcsszavak , , , , , | Szólj hozzá

Egy gyors és finom snack, ami egészséges is

Egy gyors és finom snack, ami egészséges is - ReceptItt a szilveszter, de még mindig nem késő felkészülni egy igazán egészséges estére. Ehhez sárgarépát fogunk használni, mely immunerősítő. Erre szükség is van az olyan változó, hideg időjárásban, mint amilyen most van. És ezt még egy lépéssel tovább erősítjük: balzsamecetet is használunk, mely fokozza az emésztést és értékes C-vitamint is tartalmaz.

Végül meglepetésként a szívünk oltalmazóját is bevetjük: a kardamom fűszert. De nem csak a szívünkre van jó hatással, hanem az emésztésre is, és még állítólag a fogaknak is jót tesz. És mindezt egy italhoz fogjuk felhasználni, hogy legyen mivel koccintani az új évre és az egészségünkre!

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Ha nem tartod be, betartasz magadnak…

Ha nem tartod be, betartasz magadnak...Mindig csak fogadkozunk, hogy holnaptól egészségesebben élünk, kevesebb cukrot, süteményt eszünk, abbahagyjuk a karácsonyi túlevést, mert még aktívan él bennünk a puffadás, gyomorgörcsök, fájdalmak, no és a plussz kilók okozta gyötrelmek. Rendben, holnaptól vagy január 1-től másképp lesz! Mondod. De végül nem teszed. Vagy ha el is kezded, a kitartásod végül kudarcba fullad. Egy hideg reggel elveszi a kedved a futásra indulástól, csak ma picsit szüneteltetem,… és egyre gyakrabban lebeszéled magad a lekülönbözőbb halogatásra sarkalló érveket előszedve a tarsolyodból.

Azonban ha meghoztad a döntésed, hogy most már tényleg másképp lesz, fontos, hogy egy precízen megtervezett terved is legyen, hogy az úton tarthasd magad. Keress hozzá mindig mérhető mutatószámokat, például a hasad körmérete centiben vagy a súlyod kilókban kifejezve. Ehhez feloszthatod, hogy csak heti fél kilót akarok leadni! Hisz ez elérhető?!? Az még napi 10 deka lemondást sem jelent. Viszont az eredmény: hát az jól hangzik! Évi 20 kilót lazán leadhatsz, anélkül, hogy kínzásnak éreznéd. Csak egyet kell tenned érte: következetesen és kitartóan végigviszed a terved. A kivitelezésben a kitartásodon a hangsúly, de sokkal könnyebb arra gondolni, hogy minden nap 7 deka leadásával micsoda eredmnyt érhetek el.

Folytatás

Kategóriák életmód | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

Hogyan éljük túl a Karácsonyi szezont, és még időnk is maradjon a családra

Hogyan éljük túl a Karácsonyi szezont, és még időnk is maradjon a családraA karácsonyi szezon nem csak a családtagok ajándékainak beszerzése körüli stresszből áll. Különleges karácsonyi fogásokat akarunk felszolgálni és ízletes süteményeket készítünk, miközben azon aggódunk, hogy felesleges súlygyarapodás nélkül ússzuk meg a legbelsőségesebb ünnepünket. Néhány hasznos tippet osztunk meg most, amelyek nem csak pénztárcabarát megoldások, de a derékbőségünk kordában tartásában is kiválóak.

Folytatás

Kategóriák életmód | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Túrós, gránátalmás piskótatekercs

Túrós, gránátalmás piskótatekercsA piskótát elkészíthetjük akár a következő egyszerű recept alapján:

5 tojás, 10 dkg cukor, 20 dkg liszt, pici só

A tojásfehérjét elkezdjük habosra felverni a csipet sóval, majd habosítás közben kis részletekben hozzáadjuk a cukrot, végül kemény habbá verjük. A tojás sárgákat lassú mozdulatokkal alaposan és egyenletesen a masszához keverjük. Ezt követően a lisztet hozzászitáljuk és egyenletesen, folyamatosan keverjük. Majd sütőpapírra öntve egyenletesen eloszlatjuk és betoljuk a sütőbe.

Előmelegített 200 C-os sütőben, hő-légkeverés nélkül, kb. 10 perc alatt arany barnára sütjük, majd hagyjuk kihűlni.

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás