Egészséges életmód

Visszér – hogyan küzdjünk meg vele?

Visszér - hogyan küzdjünk meg vele?A visszér az, amikor a vénák kitágulnak és kanyargóssá válnak. Általában a lábakon alakul ki, és leginkább akkor, ha tartósan terhelődik – akár ülő, akár álló helyzetben. A szív felől a verőerek szállítják a vért a szövetek felé. A szövetektől a vér a visszereken (vénákon) jut vissza a szívhez. Ha visszér betegségről beszélünk, azt jelenti, hogy a vénákban rossz a keringés.

A visszeres láb nem szép látvány, de a legnagyobb baj nem ez. A vénában trombózis alakulhat ki, mely gyulladáshoz vezethet. Tehát a visszér leküzdéséhez szükség van a vérrögöket, az értágulatot és a felgyülemlett vizet kell kezelni. Ennek kezelésére van többféle, természetes megoldás is. Nekem Gyuri bácsi (a Bükki Füves ember) javaslati tűnnek a legjobb, természetes megoldásnak.

Folytatás

Kategóriák Gyógynövények | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Mi az agar-agar, és hogyan használjam?

Mi az agar-agar, és hogyan használjam?Az agar-agar (más néven  agar, japánul kanten) az “agarofitáknak” nevezett moszatféleségek kocsonyás anyaga. Egy agar-agar telepben rendszerint körülbelül három agarofita, többségében Gelidium-alga található. A kínaiak és a japánok már évszázadokkal ezelőtt rájöttek, hogyan lehet ezen algák leveleit vízteleníteni, hogy később bármikor újra felhasználhassák (mint a zselatint).

Csakhogy az agar-agar bizonyos értelemben jobb, mint a zselatin. Nem olvad el olyan könnyen, és szilárdabb a szerkezete. Ráadásul az aga-agarnak egyáltalán nincs kalóriaértéke, ami jól jöhet, ha éppen fogyni szeretnénk. Milyen hatása van agar-agarnak? Hogyan lehet ezt felhasználni, akár ősszel is? Lássuk a hatásait és a felhasználását:

Folytatás

Kategóriák táplálkozás | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Gluténmentes rágcsa

Fokhagymás-rozmaringos quinoa rágni való receptSokféle gluténmentes megoldás létezik, de kétségtelen, hogy az egyik legegészségesebb a quinoa. Quinoa-val főzni sokkal egyszerűbb, mint az gondolnánk. Ez a csodálatos gluténmentes, vegán- és vegetáriánus-barát egy ősi gabona. Nagyon kellemes ízt ad az ételekhez és emellett nagyon sok tápanyagot is.

Annak ellenére, hogy egy ősi gabonáról beszélünk, nagyon sokféle módon felhasználható. Most is egy olyan területet választottam, amely kemény gondolkodást okozhat: a sós rágcsálni valók. Sokan szeretjük a sós rágcsálni valókat. Íme egy olyan megoldás, amely nem csak finom, de egészséges is. Még ha elsőre lehetetlennek is hangzik, érdemes kipróbálni:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Mi a titok a zöldségekben és gabonában?

Mi a titok a zöldségekben és gabonában?Nagyon sokszor mondják, hogy a napi menü legfontosabb eleme a zöldség. Ezenkívül sokszor lehet hallani a teljes értékű gabonák fontosságáról – ugyanakkor a péksütemények mellőzéséről. Sok ember fejében van zűrzavar a különböző állítások miatt. Érdemes lenne végre megtudni, hogy miért a zöldség és a gabona a táplálkozás alapja!

Bár a gabona szót használjuk, sosem a “hagyományos” péksüteményekre gondolunk. Tehát az aluljárókban, általános élelmiszer boltokban kapható péksütemények nem igazán egészségesek. Nem ezekre gondolunk. A gabona lehet sokféle, és most leginkább a teljes kiőrlésű, hagyományos módon készült, adalékoktól mentes gabona fogyasztásra gondolunk. Szóval miért éppen a zöldség és a gabona?

Folytatás

Kategóriák Gabonafélék, Zöldség | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Gofri – egészségesebben

Gofri - egészségesebbenSokszor jelent fejfájást, hogy milyen módon lehet a hagyományos receptekből kicsit egészségesebb ételt varázsolni. Természetesen az édességeknél ütközhetünk a legtöbb akadályba. A gofri az egyik legegyszerűbb olyan édesség, melyet sokan szeretnek és könnyen átalakítható egészségesebb változattá.

Csupán néhány összetevő szükséges hozzá és mégis sok variációban készíthető el. Az első kísérleteim mind odaragadtak a gofri-sütőre… aztán további kísérleteke végeztem és végül sikerült egy olyan verziót készíteni, amely valóban tökéletes. Nem fogja senkii észrevenni, hogy mennyivel egészségesebb verziót eszik. Íme a recept:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Ősszel is egészségesen

Ősszel is egészségesenAz ősz a szüret ideje, amikor minden szinten visszavonulunk és gyűjtögetünk. Ilyenkor megvesszük a tűzre valót, az ételt, a meleg ruhát és eltűnődünk, felkészülünk a tél közelgő csendjén. A természetben minden összehúzódik, befelé és lefelé költözteti az életerejét. Amikor az ősz természetét tükröző ételt készítünk, tisztában kell lennünk az évszak gazdag, ugyanakkor összehúzó jellegével.

Kérdezheted, hogyan lehet az őszi étkezés gazdag? (Leszámítva, hogy manapság már bármit meg tudunk vásárolni a nagy áruházakban…) Már pedig ősszel is lehet nagyon táplálóan, egészségesen és változatosan étkezni – anélkül, hogy horribilis összegekért vásárolnánk mesterségesen növesztett paradicsomot. Szóval mit lehet enni?

Folytatás

Kategóriák életmód | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Természetes nyugtató és energizáló

Természetes nyugtató és energizálóA természetben megtalálható mindenféle hatású növény. Csupán csak tudni kell, hogy mi a pontos panaszunk, és ismerni minden gyógynövényt… Szerencsére ma már a gyógynövényeket nem kell mindenkinek ismernie. Viszont a problémánkat pontosan meg kell határozni – ebben segíthetnek az orvosok. Korunk “népbetegsége” a fáradékonyság, levertség illetve a stressz különböző formái. Mi lehet ezekre a természetes megoldás?

Most is bátran fordulhatunk a természethez. Sokan használják a kávét “energizálásra”. Sajnos ez nem jó megoldás. Bár a kávénak van jótékony hatása, de a minden napos használata (főként energizálásra) nem egészséges – és nem is javaslom. Alapvetően az ember energikus és nyugodt, ez az egészséges állapota. Ha most nem ilyennek érezzük magunkat, akkor két dolgot kellene tenni:

Folytatás

Kategóriák Gyógynövények | Kulcsszavak , , , , , | Szólj hozzá

Balzsam, ami hat – de nem mindenre

Balzsam, ami hat - de nem mindenreSzeretjük azt gondolni, hogy létezik olyan krém, pirula vagy bármilyen más megoldás, ami egyik pillanatról a másikra, bármilyen problémánkat megoldja. A helyzet az, hogy ilyen nincs. Viszont vannak olyan készítmények, melyek hatékonyan segíthetik a panaszok enyhítését. És csak ennyit tesznek, nem többet. De! Ha a panaszok folyamatosan enyhülnek, akkor a végén gyógyulás lesz belőle…

Sokféle krémet teszteltem már, és mindegyik jó volt valamire, de minden bajra egyik sem. Ezért az első és legfontosabb, hogy derítsük ki pontosan mi a problémánk. Ehhez sokszor orvosi segítségre van szükségünk. És ha már az orvosnál járunk kérdezzük meg, hogy az a krém amiről hallottunk, segíthet-e vagy sem. Ezzel pénzt és időt spórolunk. Na, de lássuk mi is ez a balzsam, és mire jó?

Folytatás

Kategóriák Gyógynövények | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Diófélék a bárból

Diófélék a bárbólA diófélékből nagyon finom nassolni valót lehet készíteni – és nem mellesleg egészségesek is. Például a kesudió magnézium tartalma csökkentheti vérnyomást. A paradió (vagy brazil dió) viszonylag sok kalciumot tartalmaz, mely az egészséges csontokhoz szükséges. A mogyoró remek vértisztító, ezért a cukorbeteg is bátran fogyaszthatják.

A dió csökkenti a koleszterinszintet, a mandula tele van a csontképződéshez nélkülözhetetlen kalciummal és még sorolhatnánk. Most egy olyan receptet mutatok be mellyel nagyon finommá varázsolhatók a diófélék. Bármikor megvendégelhetünk vele barátokat, ismerősöket – vagy akár magunk is nassolhatjuk ebéd után.

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Ne habozz, magozz! – Diófélék és magok

Ne habozz, magozz! - Diófélék és magokA diófélék és a magok zsír dús táplálékok, melyek a legtöbb E-vitamint tartalmazzák az ételek közül. Az E-vitamin idegvédőként és immunerősítő antioxidánsként is viselkedik. Ugyanakkor a közönséges diófélék a legzsírosabbak a feldolgozatlan ételek között. Zsírtartalmukat főként esszenciális zsírok adják.

Mind a szír, mind a zsírban oldódó E-vitamin fontos szerepet játszik a máj működésében. Aki sok zsiradékot fogyasztott (például magokból készült olajok), sok E-vitaminra van szüksége, hogy a zsír ne oxidálódjon. Ez fordítva is igaz, aki sok E-vitamint szed, sóvárogni fog a zsír után. A legjobb megoldás az E-vitamin pótlásra a természetes forrás, például a magok – de az is igaz, hogy bizonyos esetekben szükséges kiegészítőket is szedni.

Folytatás

Kategóriák életmód, táplálkozás | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás